Citroën už desítky let dokáže to, co žádný jiný vůz. Co to je?
Podvozek Citroënu je díky hydropneumatickému systému maximálně komfortní. „Velkou francouzskou revoluci“ takříkajíc vyvolal legendární vůz DS, píše server Winding Road.
Milovali ho všichni, kdo si ho mohli dovolit. Model DS zahájil tradici hydropneumatických podvozků, která již dávno nadobro skončila. U nás se proslavil díky pozdějším modelům CX, BX, XM, Xantia a C5.
Mnoho lidí si stále myslí, že hydropneumatický podvozek je pouze pohodlný. Auto s ním nemůže sedět na silnici, a to ani při agresivní jízdě. Ale to musíme hned vyvrátit. Byly nejlepší, jaké kdy byly vyrobeny. Samozřejmě jen do té doby, než se začaly kazit. Koneckonců Xantia Activa z konce tisíciletí je jedním z nejlepších vozů v losím testu.
Pokud jde o samotné hydropneumatické podvozky, zpočátku byl problém s dostupností dílů, dnes je mnohem větší problém sehnat kvalitního mistra mechanika. Ale i u nás jich je několik.
Začátek článku byl vážný a pravdivý. Videa jsou spíše komická, ale hlavně zajímavá. Citroën XM, CX a DS a nepochybně i další vozy se starším systémem hydro-pneu mohly jezdit pouze na třech kolech. Na zadní nápravě nemuselo být kolo. A nezáleželo na tom, na které straně nebyl. Hydropneumatický podvozek v nejvyšší poloze navíc pomáhal při jednoduchých servisních úkonech. Vysoká světlá výška měla nepochybně své výhody. Je velká škoda, že je svět ztratil.
Zdroj: windingroad.com