Citroën představuje nové logo a plánuje změnu své identity v souvislosti s přechodem na elektrický pohon
Vzpomínáte si na tři roky starý koncept Citroën 19_19? Francouzi v té době slavili sté výročí založení značky a právě na tomto voze se poprvé objevilo přepracované nebo nové logo, zjevně inspirované minulostí. Byl jednodušší a byl to spíše symbolický otisk šípových ozubených kol, jen jsme netušili, že se v roce 2022 stane oficiální součástí společnosti namísto dnešních dvou poněkud přestylizovaných vln. S tím souvisí i snaha o změnu firemní identity.
Citroën se symbolicky vrací ke svým počátkům. Nové logo je v podstatě jen jemnou reinterpretací původní značky z roku 1919, která měla být otiskem hrotu šípu obklopeného oválem.
Tato změna firemní identity se brzy stane součástí firemní komunikace automobilky, objeví se v tiskových materiálech a samozřejmě i u prodejců po celém světě. Dealeři možná nebudou z této komplexní změny image nadšeni, jsou to pro ně náklady navíc, ale Citroën se snaží naznačit, že vstupuje do nové éry.
„Otevíráme pravděpodobně nejzajímavější kapitolu naší 103leté slavné historie a nastal ten správný čas, aby Citroën získal nový moderní a současný vzhled,“ prohlásil generální ředitel značky Vincent Cobée.
„Naše nová identita je elegantním symbolem pokroku; fyzicky přesouváme naše zákazníky v odvážných, pokrokových vozech, které zpochybňují tradiční pravidla,“ dodal formálně Cobée a vyzdvihl zejména elektrický pohon, který, jak doufá Citroën, bude „dostupnější, pohodlnější a příjemnější“.
Co přesně měl šéf francouzské firmy svými slovy na mysli, by měl brzy odhalit zcela nový koncept (předpokládáme, že elektromobil), který by měl Citroën představit v nejbližších dnech a fyzicky ukázat na nadcházejícím pařížském autosalonu.
Francouzi připomínají, že přepracované logo se začne postupně objevovat na nových produktech a studiích od poloviny roku 2023, ale v tuto chvíli není jasné, zda se to bude týkat i současných modelů, nebo jen úplných novinek.
Zdroj: Citroen, Stellantis, redakce