Chorvati koupili kultovní značku Bugatti
Chorvatská společnost Rimac Automobili, která se specializuje na konstrukci elektromobilů, a Bugatti, od roku 1998 součást koncernu Volkswagen, založily společný podnik s názvem Bugatti Rimac, píše deník lesvoitures.fr.
Sídlo společnosti bude od nynějška ve Svaté Neděli u Záhřebu. Celý podnik bude významně podporovat společnost Porsche. Společnost je obrovským úspěchem 33letého Chorvata Mate Rimaca, který v roce 2009 založil ve své garáži start-up, společnost zabývající se elektrickými pohony. Konstrukce, výroba a dodávky baterií, hnacích ústrojí a dalších elektrických komponentů společnosti Rimac budou vyčleněny do nového subjektu Rimac Technology, který bude plně vlastněn skupinou Rimac Group. Společnost Porsche se stala strategickým partnerem a bude mít dva členy v představenstvu společnosti: Oliver Blume (prezident) a Lutz Meschke (viceprezident, finanční ředitel) budou členy dozorčí rady.
Mate Rimac se domnívá, že by bylo těžké najít lepší kombinaci než Rimac s Bugatti. Každá ze stran přináší technické zkušenosti, know-how a automobilovou historii, což vytváří jedinečnou kombinaci. Podle prezidenta Blumeho toto partnerství dokonale vyhovuje všem zúčastněným stranám. Společně vytváříme špičkovou automobilku. Bugatti je symbolem fascinace a vášně, Rimac je silný v inovacích a technickém know-how, řekl Blume. Do čela nové společnosti byl jmenován Mate Rimac. Jako prezident skupiny Rimac Group bude zároveň řídit novou společnost a samostatnou technologickou divizi. Christophe Piochon z Bugatti Automobiles, ředitel továrny v Molsheimu, byl jmenován provozním ředitelem společnosti, což zaručí kontinuitu výroby a kvality. Bývalý šéf Bugatti Stephan Winkelmann se vrací na pozici prezidenta Lamborghini. Sídlo společnosti bude v současném sídle společnosti Rimac nedaleko Záhřebu, ale časem bude spolu s technologickým oddělením přemístěno do nedalekého Rimac Campusu, nového areálu o rozloze 200 000 m2, který se staví za 200 milionů eur (tedy asi 5 miliard Kč). Tento závod má být dokončen v roce 2023 a zaměstná 2 500 lidí. Jeho součástí bude hotel pro návštěvníky a testovací dráha.
Foto: Rimac Nevera / zdroj: Rimac Automobili
Nová společnost zahájila činnost na začátku listopadu a zaměstnává 435 lidí, z toho 300 v Záhřebu a 135 v alsaském Molsheimu. Na jeho vývoji se podílí 180 zaměstnanců Bugatti Engineering ve Wolfsburgu. Společnost Rimac Technology bude nakonec zaměstnávat 900 lidí. Skupina Rimac má v současné době více než 1 300 zaměstnanců na různých místech. Společnosti Rimac Automobili a Bugatti Automobiles budou i nadále působit jako samostatné značky a výrobci a zachovají si svá vlastní výrobní centra v Záhřebu a Molsheimu, jakož i distribuční síť. Společnost Rimac Technology se bude věnovat práci na inovativních řešeních při nabízení technologií mnoha společnostem po celém světě. V chorvatském závodě ve Svaté Neděli byl vyvinut model Concept One, který byl představen v roce 2011 na frankfurtském autosalonu. Jednalo se o sportovní elektromobil vyvinutý v rekordním čase, s výkonem 1287 koní a dojezdem 600 km. Výroba byla zahájena v roce 2016 se záměrem uvolnit 88 kusů. Nakonec jich bylo osm a všechny se prodaly. Concept S, lehčí a výkonnější (1403 koní), zůstal v oblasti konceptů. Nástupcem modelu Concept One byl model Nevera s výkonem 1914 koní, bohatě vybavený elektronikou. Výroba byla omezena na 150 kusů. Společnost Rimac vyráběla také baterie pro Aston Martin, Jaguar a Cupra a systémy přenosu výkonu pro závodní vozy.
Zdroj: lesvoitures.fr