Bugatti Chiron. Super auto za 119 miliónů s extrémními náklady na servis
Bugatti Chiron je dvoumístné sportovní auto vyvíjené a vyráběné ve Francii. Jedná se o nástupce sportovního automobilu Bugatti Veyron. Pojďme se podívat, kolik nás bude stát provoz tohoto vozu.
Tento supersportovní vůz si může dovolit jen málo lidí. A pokud se jim to podaří, čekají majitele astronomické následné náklady. Jeden z nich nedávno provedl šokující výpočty. Bugatti Chiron stojí nejméně 62 miliónů korun. V závislosti na výbavě nebo edici může cena snadno přesáhnout 120 miliónů korun. To ale zdaleka není všechno.
Ale nejdříve dobrá zpráva: ve srovnání s Veyronem se zdá, že Bugatti věnovalo určitou pozornost následným nákladům, takže spousta prací na novějším Bugatti je levnější. Youtube kanál The Hamilton Collection zkoumal otázku, kolik stojí Chiron, když s ním jezdíte deset let.
Servisní prohlídky Bugatti jsou jen začátkem
Základem pro výpočet nákladů jsou informace od oficiálního prodejce Bugatti Gold Coast v Chicagu. Youtuber a sběratel aut sem vozí své auto na opravy a nezbytné prohlídky. Malá roční služba stojí 250 000 Kč a velká služba, která se provádí každé čtyři roky, stojí 750 000 Kč.
Majitel vozu proto ve videu doporučuje dodatečnou záruku od Bugatti. Výrobce si za čtyřletý bezstarostný balíček účtuje 4 800 000 Kč; pokud jsou zahrnuty pouze prohlídky, cena se pohybuje kolem 1 500 000 Kč. I když to zní absurdně, Steve Hamilton si myslí, že jde o výhodnou nabídku – v poměru k ceně vozidla.
Když nemáte záruku a něco zásadního se porouchá nebo se vám něco ztratí, je to opravdu drahé. Začněme klíčem: pokud ho ztratíte a objednáte si nový, musíte zaplatit 300 000 Kč.
Ani opotřebitelné díly, jako jsou brzdové destičky, brzdové kotouče a pneumatiky, nejsou procházkou růžovým sadem. Pár brzdových kotoučů stojí 400 000 Kč, brzdové destičky stojí 88 000 – 150 000 Kč.
Pokud s pneumatikami jezdíte šetrně, doporučuje Bugatti jejich výměnu každých pět let. Podle majitele stojí sada 186 000 Kč. To ovšem předpokládá, že s Chironem nebudete jezdit rychlostí vyšší než 400 km/h, protože pak se opotřebení poměrně výrazně zvyšuje. Server WhatCar uvádí, že se pneumatiky při maximální rychlosti otočí až 4100krát za minutu.
Zdroj: redakce, whatcar.com