Budeme zapínat směrová světla úplně jinak? Volkswagen plánuje změnu, která čelí kritice
Směrová světla jsme vždy ovládali spínači umístěnými hned vedle volantu. To by se mohlo změnit. Volkswagen plánuje nový přístup: směrovky bychom měli zapínat přímo na volantu. Tesla už takovou novinku vyzkoušela a sklidila za ni kritiku. Nicméně německá automobilka přichází s patentem a zřejmě se chce pokusit nabídnout takovou inovaci ve vylepšené podobě.
Zda se to podaří, je zatím otázkou a na další podrobnosti si budeme muset počkat. Mezitím teprve nedávno Volkswagen oznámil „krok zpět“ a chystá se vrátit ke klasickým tlačítkům na volantu.
Němci se inspirovali u Tesly
Přepínání směrových světel je činnost, kterou po letech řízení děláme tak nějak automaticky. Koneckonců u většiny automobilů pochopíme, jak se přepínače směrovek ovládají, velmi rychle a není to žádná raketová věda.
Volkswagen si zřejmě pohrává s myšlenkou změnit klasický způsob ovládání směrovek. Jak ukazuje patent, nový přístup německé automobilky spočívá v tom, že místo „páček“ by motoristé ovládali směrovky přímo na volantu a spolu s tím by ovládali i ostatní světla vozu nebo tempomat.
Příslušná tlačítka by byla dotyková nebo fyzická, čímž by Volkswagen ušetřil peníze, které by jinak musel investovat do vývoje a výroby samostatných fyzických ovladačů. Řešení Němců prý sníží výrobní náklady a zároveň zvýší bezpečnost. Přestože by řidič nemusel sundávat ruce z volantu, aby dosáhl na potřebná tlačítka, v praxi mohou nastat jiné problémy.
Asi nejdůležitější otevřenou otázkou zůstává ochrana senzorů proti náhodnému stisknutí a aktivaci směrových světel, aby novinka nezpůsobila více problémů než užitku. Jak Volkswagen tento problém vyřeší, zatím není jasné.
V této souvislosti je zajímavé, že koncern nedávno přiznal problémy s dotykovým systémem na volantu a slíbil návrat ke klasickým tlačítkům.
Zdroj: redakce, Sundries