BMW si s novými předpisy hlavu neláme. Plánuje dále investovat do vývoje spalovacích motorů

Přidat na Seznam.cz

Smrt benzinových a naftových motorů zřejmě ještě mnoho let nenastane. Na rozdíl od prohlášení několika dalších výrobců automobilů BMW tvrdí, že bude i nadále spoléhat na spalovací motory přinejmenším do roku 2030, jak uvádí server Teknikens Värd.

EU se rozhodla zakázat prodej benzinových a naftových motorů od roku 2035, ačkoli Německo začalo toto rozhodnutí zpochybňovat. Většina výrobců automobilů vyhlásila cíle postupně ukončit výrobu a prodej spalovacích motorů ve prospěch elektromobilů. Společnost Volvo hodlá od roku 2030 prodávat pouze elektromobily a její generální ředitel nedávno prohlásil, že by bylo nerozumné směřovat k elektrické budoucnosti a zároveň spoléhat na modely s benzinovými a naftovými motory. Audi uvedlo, že od roku 2026 nebude vyvíjet žádné další spalovací motory a že od roku 2033 již nebude tento typ motoru prodávat, s výjimkou Číny.

Také BMW se chystá na elektrický pohon, například v příštím roce bude továrna na výrobu motorů v domovském Mnichově vyrábět pouze elektrické pohonné jednotky, zatímco výroba spalovacích motorů bude přesunuta do továren v Rakousku, Anglii a Číně. BMW v Mnichově v současné době vyrábí elektromobil i4 a do roku 2023 budou nejméně 50 % produkce továrny tvořit elektromobily.

Investice BMW do budoucnosti se však netýkají pouze elektrických vozidel. Předseda představenstva a generální ředitel BMW Oliver Zipse, který již dříve varoval, že zákaz spalovacích motorů by mohl mít nežádoucí účinky, je skeptický ke stanovení data postupného vyřazení benzinových a naftových motorů.

„Mohou existovat konkurenti, kteří chtějí snížit svou diverzitu, a proto se vydali cestou postupného vyřazování postupného vyřazování spalovacích motorů. K tomu mohu říci jen: to není naše představa,“ říká Oliver Zipse.

Podle německého listu Handelsblatt bude BMW modernizovat své čtyř-, šesti- a osmiválcové motory, a to nejen zážehové, ale i vznětové. Záměrem je, aby tato nová generace motorů byla k dispozici i v roce 2030, a to zejména na trzích, jako jsou USA a Čína, tedy ve dvou zemích, které se dosud nerozhodly vyřadit spalovací motory. Tyto dvě země jsou pro BMW velmi důležité, protože se na celkovém objemu prodeje společnosti podílejí více než polovinou. Například v Číně tvoří elektrické modely asi pět procent celkového prodeje, což je mnohem méně než na jiných trzích.

Zdroj: redakce; Teknikens Värd; Handelsblatt