Bentley představuje 750 koní pro nový hybridní osmiválec

Přidat na Seznam.cz

Tam, kde si vás W12 možná získal svým titánským výkonem nebo V8 svým chraplavým zvukem, to jste neviděli tyto elektrické střely. Nejsou tak výkonné, nemají velký dojezd a neposlouchají se tak skvěle. Ale to vše se zřejmě brzy změní s potvrzením nového V8 Ultra Performance Hybrid pro celou modelovou řadu Bentley.

A když Bentley řekne Ultra Performance, víme, že to bude něco pořádného. Takže výkon bude vyšší než 750 koní (vyšší než u jakéhokoli W12 vůbec), točivý moment bude mít čtyřmístné číslo newtonmetrů a dojezd bude 80 km pouze na elektrický pohon, píše server Pistonheads.

V podstatě drastické zlepšení oproti V6. Také emise CO2 mají být nižší než 50 g/km. Bentley naznačuje, že toto uspořádání kombinuje „neuvěřitelně výkonný spalovací motor s pokročilou hybridní technologií“; předpokládáme, že je příbuzné s tím, co je k vidění v současném Cayenne Turbo E-Hybrid, tedy celých 739 koní a 700 N.m, což je obrovský úspěch, pokud jde o PHEV se slušným dojezdem a úžasným výkonem.

Společnost Bentley si je vědoma, že čísla nejsou rozhodující – charakter motoru je velkou součástí toho, proč si lidé kupují vozy Bentley, a je jistě jedním z důvodů, proč V6 nebyl všeobecně zbožňován. Bentley tvrdí, že nová pohonná jednotka nabízí „hladké spojení elektrického luxusu s výkonem supersportovního vozu“.

Je pravděpodobné, že Ultra Performance Hybrid půjde do Continentalu GT jako první. Bentayga a Flying Spur již mají plug-in modely, starý W12 byl nejraději spojován s GT a minulý týden se na M25 objevil první test.

Osmiválec o výkonu téměř 800 koní by byl pro Continental GT tím pravým, co by se mohlo postavit novému Astonu Martin Vanquish a podobně konfigurovanému Mercedesu-AMG GT 63.

Zdroj: Pistonheads