Aktivisté píší šéfovi největší automobilky světa, jaká auta má vyrábět

Přidat na Seznam.cz

Od dubna vystřídal Akia Toyodu ve funkci generálního ředitele největší světové automobilky nový šéf Koji Sato. Aktivisté, a dokonce i sdružení majitelů bateriových aut vycítili příležitost připomenout Japoncům, a vyzvali k ukončení prodeje automobilů se spalovacími motory v EU a USA do roku 2030 a celosvětově do roku 2035. V podstatě tak Toyotě nařizují, aby vyráběla pouze elektromobily, jak píše server Citizen.

‚Vážený pane Kodži Sato, níže podepsaných 54 spotřebitelských a ekologických skupin zastupujících miliony příznivců z 26 zemí se na Vás obrací s žádostí, abyste se jako nastupující generální ředitel Toyoty zavázal k postupnému ukončení prodeje všech vozidel se spalovacími motory v USA a Evropě do roku 2030 a celosvětově do roku 2035,“ píší aktivisté, ještě docela uctivě, v úvodu otevřeného dopisu šéfovi Toyoty.

„Více než 50 % motoristů na celém světě tvrdí, že chtějí, aby jejich příští auto bylo elektrické. Prodej elektromobilů vyskočil z 3,2 milionu v roce 2020 na více než 10 milionů ročně v roce 2022.“ nebojí se však aktivisté tlačit na pilu.

Pokud by náhodou Toyota měla pochybnosti, co dělat dalších sedm let, kdy její aktivisté ještě dovolí vyrábět nějaká ta auta se spalovacím motorem, i na to mají Zelení návod: „Závazek Toyoty prodávat do roku 2030 3,5 milionu plně elektrických vozidel ročně by představoval pouhou třetinu současného prodeje vozidel vaší společnosti, a to navzdory prudce rostoucí poptávce spotřebitelů po elektromobilech.“

Změňte kurz!

Koji Sato se na novou pozici dostal nepochybně hlavně proto, že jako bývalý šéf Lexusu určitě nevěděl, co má správně dělat, takže bojovníci za elektromobily vysvětlují: „Jako nastupující generální ředitel máte příležitost změnit kurz po desetiletích škod a podvodů způsobených Toyotou a dovést odvětví k jeho elektrické budoucnosti.“

Na závěr už aktivisté zcela přitvrzují: „Kromě agresivního odporu Toyoty vůči elektromobilům společnost podváděla při emisních testech a její manažeři přeceňovali výhody plug-in hybridů, jak ukázal nedávný výzkum, podle něhož jsou reálná spotřeba paliva a emise uhlíku u PHEV v průměru třikrát až pětkrát vyšší, než se očekávalo.“

Co na to nový ředitel Koji Sato není známo. Určitě ale nenechá výzvu bez odpovědi.

Zdroj: redakce, citizen.org