5 sportovních vozů Audi, od kterých se držte dál
Přestože Audi konkuruje na trhu luxusních vozů, opakovaně prokázalo svůj talent pro výrobu sportovních vozů, ale ne bez několika neúspěchů.
Audi je jedním z předních výrobců v automobilovém průmyslu. V průběhu let se společnosti Audi úspěšně dařilo vytvářet o sobě pozitivní image. Vyniká ve výrobě dobře propracovaných vozů, které jsou luxusní a nabité moderní technikou. Audi existuje již od počátků německého automobilového inženýrství. Moderní Audi, které známe dnes, však vzniklo, když Volkswagen převzal značku Auto Union od společnosti Daimler-Benz. Žádná značka však není dokonalá. Ačkoli jsme od nich viděli velmi spolehlivé vozy, Audi není spolehlivé ani v současnosti. Čas od času se setkáme s vozem, který by si Audi přálo nikdy nevyrobit. Co se týče spolehlivosti, není Audi na posledním místě, ale ani na špici.
Manažerské sedany a SUV jsou oblasti, ve kterých Audi poměrně hodně vyniká. Více sportovních vozů má Audi v nabídce řady RS. Jsou to v podstatě výkonnější verze vozů řady A. Občas se setkáme i s některými sportovními vozy vyrobenými od základu. Vozy jako TT, E-Tron GT, R8 a Quattro jsou příkladem skvělých sportovních vozů, které nebyly předělány z jiného modelu. V průběhu let máme dlouhý seznam sportovních vozů Audi, které se těší velké oblibě. Kterým z nich byste se měli raději vyhnout a které naopak zcela stojí za to, co stojí? Pojďme to zjistit.
Audi Coupe B2 1981
Quattro je pravděpodobně nejlepším sportovním vozem značky Audi, jaký kdy vznikl. Kupé B2 je vzhledově velmi podobný vůz, který Audi uvedlo na trh ve stejné době. Ale podobnost se shoduje pouze vizuálně. Pod kapotou měl model Coupe B2 na výběr ze tří benzinových motorů.
Ať už jste si ale vybrali jakýkoli, dostali jste pouze 1,9 až 2,1 litru objemu a 115 až 130 koní. Stručně řečeno, kupé připomíná Quattro, ale není zdaleka tak rychlé ani vzrušující na řízení.
Audi S4 2003-2009
Na trhu s ojetými vozy jich pár najdete. Nenechte se však zlákat nízkou cenou. Sedan s pohonem všech kol nebo kabriolet s motorem V8 zní na papíře určitě skvěle. Ale je v tom víc, než se na první pohled zdá. V tomto případě nešlo o motor, ale Audi použilo rozvodový řetěz místo řemene.
Vodítka a napínáky, které udržují rozvodový řetěz v pohybu za chodu motoru, by měly být odolné. Audi však použilo plastové. Teplo a tření by časem plast roztavilo/oslabilo a následovalo nechvalně známé „smrtelné chrastění“.
Foto: Audi
Audi TT 1. generace 1998
Audi TT je jedním z mála sportovních vozů, které Audi navrhlo od základu. Malé auto vypadalo úžasně a získalo příznivé recenze. Audi však muselo napravit spoustu chyb a problémů pro budoucí generace. Mezi známé problémy modelu TT MK1 patří netěsnost vodní pumpy, problémy s elektrickým pohonem a poruchy motoru.
Také náklady na opravy jsou vyšší, než se očekávalo. Některé modely také museli stáhnout z trhu kvůli problémům s airbagy. Pokud se vám líbí vzhled tohoto roztomilého malého sportovního vozu a opravdu po něm toužíte, ujistěte se, že jste si koupili takový, o který bylo důkladně pečováno se zaznamenanou údržbou.
Foto: Audi
Audi RS5 B8 2007
Ve vší počestnosti je RS5 dobré auto. Vlastně všechny modely RS jsou docela dobré na to, jaké jsou. Ale ostatní modely jsou natolik lepší než RS5, že je z nich nejslabší. Audi umístilo motor daleko před linii přední nápravy. Proto je auto hodně nedotáčivé.
Další věc, která mu nepomohla, bylo přímé srovnání s BMW M4. RS5 je sice pohodlnější, ale od toho jsou tu modely A a S, které se prodávají za příplatek. Na okruhu měla být RS5 stejně sportovní jako M4, ale není.
Foto: Audi
Audi TT 2016-2017
Třetí generace TT je na míle daleko před původním modelem, pokud jde o výkon a spolehlivost. Ale stále má své nedostatky. Audi se stále nedokázalo vyhnout problémům s elektrickým pohonem u novějších modelů TT nebo TT RS. Také palivová nádrž trpěla mikrotrhlinami a občas z ní unikalo palivo.
Foto: Audi
Největší problém byl ale paradoxně na místě. Airbag instalovaný za účelem záchrany životů měl tendenci v případě nehody explodovat. Audi musela vydat svolávací akci pro modely z let 2016-2017, aby vyřešila daný problém, který mohl mít fatální následky. Stáhla také modely Quattro kvůli vadnému tepelnému štítu, který mohl při havárii způsobit kolaps palivové nádrže.