Automobilka Škoda vstoupila na trh ve Vietnamu. Plánuje i Thajsko, Malajsii a Indonésii
Automobilka Škoda se sídlem v Mladé Boleslavi aktivně hledá nové zahraniční trhy, kam by mohla expandovat po nedávných problémech v Číně a Rusku. Společnost se snaží napravit tyto mezery a ideálně posílit své dlouhodobé vyhlídky na růst tím, že vstoupí na nové trhy. Ve hře je mimo jiné vstup do Thajska či Indonésie, píše Forbes.
V současné době Škoda vstoupila na rychle rostoucí vietnamský trh, který je již nyní čtvrtý největší trh s automobily v jihovýchodní Asii. V loňském roce se tam prodalo celkem 367 000 vozidel. Český výrobce automobilů si klade za cíl letos prodat stovky vozů a postupně tuto číslovku zvyšovat. Do roku 2030 plánují překročit hranici 40 000 prodaných vozů ročně.
Ve Vietnamu Škoda nabízí své SUV modely Karoq a Kodiaq, které jsou importovány z České republiky. V nadcházejícím roce má automobilka v plánu spustit výrobu vozidel z plně rozložených sad (CKD) ve spolupráci s místním partnerem TC Group v nově budovaném závodě. Kromě toho plánují představit modely Octavia a Superb a dokonce zvažují uvedení elektrického modelu Enyaq iV.
Mimo Vietnam uvažuje Škoda o vstupu na trhy dalších zemí, jako jsou Thajsko, Malajsie a Indonésie.
Odkaz: Forbes