Nejvýkonnější BMW M5 v historii je zároveň nejtěžší. Váží přes 2,5 tuny

Přidat na Seznam.cz

Málokteré vozidlo vzbudí takový zájem nadšenců jako BMW M5. Po dlouhých přípravách je tu nejnovější supersedan společnosti. Nová M5 je nejsilnějším modelem, který kdy nesl tento ikonický znak. Díky standardnímu hybridnímu pohonu je to ale také nejtěžší M5 všech dob, informuje portál Motor1.

Jak se dalo očekávat, pod kůží se skrývá DNA XM – konkrétně dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec a jeden elektromotor zasazený do osmistupňové převodovky. Celkový výkon systému je 717 koní a 738 N.m točivého momentu, což je o něco méně, než kolik dostanete v označení XM. Samotný motor dosahuje výkonu 577 koní a dalších 194 koní pochází z elektromotoru, který je totožný s tím, co najdete v XM. Hybridní baterie je však menší, má 14,8 kWh.

Tři jízdní režimy

Nová M5 má tři standardní jízdní režimy. Komfortní je ten, kde benzín a elektřina spolupracují na zajištění co nejplynulejší a nejefektivnější jízdy. Benzínový motor se častěji vypíná a nastavení odpružení/převodovky se drží v nejméně rušivých konfiguracích. Nastavení Sport a Sport Plus vše oživí, přičemž motor zůstává stále v chodu, ale pro plný zážitek z M5 je nutné volitelné nastavení Dynamic a Dynamic Plus. Dynamic je také způsob, jak přepnout systém pohonu všech kol xDrive na pohon zadních kol.

Brzdy na přání

O zastavení M5 se starají šestipístkové třmeny na 16,1palcových kotoučích vpředu a jednopístkové plovoucí třmeny na 15,7palcových kotoučích vzadu. Na přání jsou k dispozici karbon-keramické brzdy M, které zvětšují velikost předních kotoučů na 16,5 palce a zároveň ubírají 55 kg.

K dispozici je spousta možností jemného doladění, například individuální nastavení odpružení, brzd, řízení, převodovky a systému pohonu všech kol xDrive. Najdete zde operační systémy BMW 8.5 se specifickými M displeji pro řidiče a cestující na předních sedadlech. Head-up displej je standardem a pro chvíle, kdy se vám nechce řídit, můžete streamovat videa nebo hrát vybrané hry na AirConsole.

Vyberte si odstín

Po vizuální stránce je M5 nepřehlédnutelná díky čtveřici koncovek výfuku na zádi. Při uvedení na trh je k dispozici devět standardních barev, ale kupující se mohou ponořit do mnoha odstínů BMW Individual a získat něco jedinečného.

Nejtěžší auto

BMW M5 z roku 2025 váží 5 390 kg, což je více než Ford F-150 se čtyřdveřovou kabinou a pohonem všech kol. Hmotnost se zdá být bezproblémová, ale jak se to projeví při každodenním používání, to zatím nevíme.

Zdroj: Motor1

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]