Exkluzivní Aston Martin Valiant přichází s retro stylem, motorem V12 a manuální převodovkou. Kola má z hořčíku
Další z nízkoprodukčních speciálů Aston Martin byl odhalen v podobě vysoce výkonného sportovního vozu Aston Martin Valiant. Sériová výroba 38 kusů, které mají vynikat na silnici i na okruhu, bude zahájena ještě letos a první vozy se k zákazníkům dostanou do konce roku 2024, informuje portál AutoExpress.
Nový Valiant se stylem a provedením podobá v současnosti vyráběnému modelu Valour, který se vyrábí ve 110 kusech, má však dramatičtější design zaměřený na závodní dráhu a agresivní aerodynamický paket. Ten zahrnuje novou příď s mřížkou chladiče v celé šířce a paket pozemních úprav inspirovaný F1, který se skládá z většího předního splitteru, zadního difuzoru a prahů, na nichž jsou umístěny oddělovače vzduchu podobné těm, které najdete před zadními koly závodního vozu Aston F1.
Lehčí kola o 14 kg
Nová 21palcová kola jsou nyní vyrobena z hořčíku a jejich celková hmotnost se oproti hliníkovým kolům modelu Valour snížila o 14 kg. Jsou také vybavena kryty kol ve stylu F1, které pomáhají s aerodynamikou a zároveň umožňují dostatečné chlazení velkého karbon-keramického brzdového paketu za nimi.
Aston také hodně pracoval na odpružení, kde byla použita komplexní sada tlumičů Multimatic ASV, které spolupracují s nově vyladěnou elektronikou a poskytují Valantu širší spektrum jízdních vlastností a ovladatelnosti. Tato přidaná variabilita je zabudována přímo v překalibrovaných režimech řízení specifických právě pro tento model.
Zatím neznáme výkon
Pod kapotou je známý dvakrát přeplňovaný motor Aston V12 o objemu 5,2 litru spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Nejvyšší výkon je udáván na 734 k, točivý moment je omezen na 753 Nm – méně než u modelu DBS 770 Ultimate, protože manuální převodovka má nižší maximum točivého momentu. Aston Martin zatím neoznámil údaje o výkonu.
Navzdory zaměření na závodní dráhu zachoval Aston vysoce stylovou kabinu s rozsáhlým použitím poloanilinové kůže, Alcantary a frézovaného hliníku. Stejně jako v modelu Valour je i zde odkrytý řadicí mechanismus s unikátní hliníkovou frézovanou řadicí pákou. V kabině jsou také hojně použita uhlíková vlákna, a to jak na dekorativních, tak na konstrukčních místech, včetně celokarbonových sedadel, která jsou společná s dalšími špičkovými deriváty Aston Martin.
Zdroj: AutoExpress