2025 Volkswagen ID 2 bude je ještě lepší než koncept, tvrdí designér

Přidat na Seznam.cz

Práce na designu sériové verze Volkswagenu ID 2all hatch byly dokončeny a šéfdesignér Andreas Mindt tvrdí, že vypadá „ještě lépe“ než koncepční verze, píše server Autocar.

Myšlenky designéra

Koncept ID 2all byl navržen zhruba za šest týdnů, ale Mindt uvedl, že jeho tým tvrdě bojoval za to, aby sériový model věrně kopíroval jeho styl a rozměry.

Šéfdesignér uvedl, že projekt ID 2all prošel zmrazením designu, design je v podstatě dokončen a „je ještě lepší než koncept. Opravdu se mi líbí a je to jeden z důvodů, proč jsem tak optimistický ohledně naší budoucnosti“.

Vznikne také varianta GTI, která by měla být odhalena v roce 2026. Ta bude v mnohém vycházet z konceptu ID GTI představeného v loňském roce. Volkswagen platformu využije také pro model crossoveru s vyššími jízdními vlastnostmi, známý jako ID 2X, který má být představen v roce 2025.

Mindt uvedl, že design tohoto modelu se bude lišit od hatchbacku a že bude „vzpřímenější, sebevědomější. Stoprocentně odpovídá hodnotám naší značky: bude stabilní a sympatický s naší tajnou omáčkou – ale jiným způsobem.“

Parametry

Koncept ID 2all měří na délku 4050 mm, takže je o něco kratší než současné Polo, ale jeho rozvor 2600 mm je výrazně delší, což umožňuje daleko větší vnitřní prostor. Nabízí zavazadlový prostor o objemu 490 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1330 litrů.

Platforma umožňuje použití dvou velikostí baterií – 38kWh a 56kWh – přičemž každá z nich využívá jinou technologii bateriových článků. Zatímco maximální udávaný dojezd 450 km je určen pro 56kWh jednotku, základní modely za 642 658 korun budou vybaveny menší baterií.

Volkswagen popisuje pohonné ústrojí, baterii a technologii nabíjení jako „mimořádně účinné“. Zatímco 38kWh baterie budou využívat lithium-železo-fosfátové prizmatické články, chemický složení větší jednotky zatím firma nezveřejnila.

Volkswagen tvrdí, že 58kWh baterie v ID 2all bude schopna dokončit 10-80% nabití za přibližně 20 minut a bude mít maximální nabíjecí výkon 125 kW. Maximální rychlost vozu je 99 km/h a čas 0-100 km/h je kratší než 7,0 s.

Cena

Cena elektromobilu by měla sahat pod 729 843 korun, vůz bude představen ještě letos avšak prodej bude zahájen v roce 2025.

Zdroj: Autocar