Na čínský MG4 XPower s výkonem 435 koní nemají evropské značky odpověď
Asi nejblíže k novému MG4 XPower mají dvojčata Kia EV6 GT a připravovaný Hyundai Ioniq 5 N, jenže ve skutečnosti jde o velké crossovery dlouhé přes 4,6 metru, které klamou svou karoserií, zatímco čínská novinka je reálně kompaktní ostrý hatchback velikosti Golfu. A teď si představte, že v tomto balení dostanete 435 koní a schopnost vystřelit z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Nic takového vám konkurenční VW ID.3, Renault Mégane E-Tech nebo Opel Astra Electric nenabídnou.
Před několika týdny se na internetu objevily informace o chystané sportovní verzi MG4 s příplatkovou výbavou XPower, ale v jedné věci se mýlily. Čínská novinka nemá jen pohon zadních kol, ale je to dvoumotorová čtyřkolka.
Podle výrobce má zadní elektromotor výkon 170 kW, tedy 231 koní, zatímco přední jednotka produkuje maximálně 150 kW, tedy jinými slovy 204 koní. Automobilka uvádí systémový výkon 435 koní a kombinovaný točivý moment 600 newtonmetrů, což novému ostrému hatchbacku stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.
Oficiální světová premiéra vozu proběhne až za několik dní na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale víme, že XPower dostane černou střechu, 18palcová litá kola a MG píše také o unikátním laku Hunter Green, jen z tiskové zprávy není jasné, zda půjde o jedinou možnost, nebo doplněk k dosud nabízeným odstínům.
Oproti standardnímu vozu s výkonem 170 nebo 204 koní má XPower překalibrované pružiny, tlumiče a stabilizátory a celková tuhost odpružení byla zvýšena o 25 %. Tím však změny nekončí.
Upraven byl také řídicí software, takže rychlé MG4 by se mělo snáze „řídit“ pouze plynovým pedálem, čímž výrobce zřejmě myslí, že v jednom z režimů zřejmě zvýšil intenzitu rekuperace do té míry, že na brzdový pedál můžete téměř zapomenout.
Nové MG má na všech čtyřech kolech instalovaný nový systém dynamického řízení přenosu výkonu, který by měl pomáhat při průjezdu zatáčkami, nechybí elektronická uzávěrka diferenciálu s vektorováním točivého momentu a vylepšeny byly také brzdy.
Ve všech čtyřech rozích najdete ventilované brzdové kotouče o průměru 345 milimetrů, ale MG neuvádí specifikace třmenů. Pod blatníky navíc najdete pneumatiky Bridgestone Turanza a i díky nim by měl být vůz schopen zastavit ze stovky na vzdálenost 33,9 metru.
Aby toho nebylo málo, čínská značka slíbila ještě jednu premiéru. V Goodwoodu vedle verze XPower představí také koncept MG EX4, který vzdá hold původnímu Metru 6R4, britskému soutěžnímu speciálu z 80. let.
Zdroj: redakce, MG