Navigace Lexusu dokáže snížit spotřebu paliva a vychovávat řidiče

Přidat na Seznam.cz

Podobná řešení, kdy lze pohonnou jednotku v jednom z režimů propojit s navigací, známe od konkurence již několik let. V takovém případě dokáže vůz upravit rychlost, rekuperovat nebo doporučit řidiči způsob a rychlost jízdy v následujících stovkách metrů. Lexus má v nabídce ekologické pohony již dlouho a nyní chce zákazníkům pomoci je maximálně využít. Do vybraných vozů Lexus přijde navigace Predictive Efficient Drive, která umožní efektivnější využití hybridních a plug-in hybridních pohonů. Tato technologie bude mít premiéru v modelu Lexus NX s navigací Lexus Link Pro v roce 2024.

Lexus elektrifikuje prémiovou třídu již 18 let. S novými a novými generacemi hybridů převládají v nabídce vozy s nízkoemisními a úspornými agregáty. V současné době jezdí po celém světě 2,4 milionu elektrifikovaných Lexusů. Nabídka zahrnuje konvenční hybridy, plug-in hybridy a také nový hybrid 2,4 turbo, který měl premiéru v modelu RX 500h. Lexusy jsou světově proslulé a mají pověst vozů s nejvyšší spolehlivostí a nízkými provozními náklady.

S aplikací Lexus Link se mohou majitelé hybridů naučit nejen rozpoznat svůj styl jízdy, ale také to, jak co nejefektivněji využívat výhod, které taková pohonná jednotka nabízí. Aplikace poskytuje tipy, jak jezdit hospodárněji nebo jak prodloužit dobu strávenou v elektrickém režimu.

Navigace pro snížení spotřeby paliva

Operátor je propojen s vestavěnou navigací a vůz využívá tuto technologii k tomu, aby řidiče naučil jezdit hospodárněji a na základě údajů GPS a chování řidiče zvolil optimální jízdní režim. V úvahu jsou brány i podmínky na trase, provoz a terén, takže systém dokáže předpovědět, kolik energie bude na přepravu potřeba.

Údaje z navigačního systému pomohou dříve a rychleji spustit rekuperaci energie v místech, kde je největší pravděpodobnost vzniku náhlých dopravních zácp, nebo před vjezdem do oblasti s vyšší hustotou provozu. Zvýší se úroveň rekuperačního brzdění. Systém připraví vůz na městský nebo dálniční provoz a sníží spotřebu paliva. Technologie se učí o chování řidiče, například v místech, kde nejčastěji zpomaluje nebo zastavuje. S rostoucím počtem ujetých kilometrů roste i množství shromážděných dat, což umožňuje efektivnější využití hybridního pohonu.

Zdroj: redakce, Lexus