BMW sesadilo Japonce na prvních místech žebříčků spolehlivosti
Luxusní značka BMW se vyšplhala na první místo žebříčku Consumer Reports (CR) pro americký trh a porazila značky jako Subaru a Honda.
Známý průzkum se zabývá několika důležitými aspekty vlastnictví automobilu, jako jsou výkony v silničních testech, spokojenost majitelů, bezpečnost a spolehlivost. Dobré výsledky BMW v kategoriích silniční testy a spokojenost majitelů posunuly značku na první místo.
Není těžké pochopit proč, protože mnichovská značka pokračuje v uvádění trvale dobrých vozů, jako je řada 3. Kompaktní sportovní sedan, který se dočkal nedávné modernizace, dělá jen velmi málo chyb a toto téma pokračuje s malými odchylkami napříč celou modelovou řadou.
Podle Jakea Fishera z CR BMW také výrazně zlepšilo spolehlivost a pokračuje v inovacích v oblasti infotainmentu, kde se rovněž snaží vytvářet intuitivní rozhraní, uvádí web Automotive News.
Luxusní značka získala celkem 81 bodů (ze 100 možných), čímž na míle předběhla tradiční rivaly Audi (74) a Mercedes-Benz (56).
Třetí místo obsadilo Mini, které patří BMW. Dobře si vedli i obvyklí vítězové. V první desítce se objevily značky Lexus, Toyota, Subaru, Honda, Kia a Genesis. Největší celkový nárůst zaznamenala značka Genesis, která si oproti roku 2022 polepšila o 12 pozic. Loni automobilka obsadila 19. pozici, letos však skončila na solidním 7. místě.
Výrazné zlepšení zaznamenal také Lincoln, který se oproti předchozímu průzkumu posunul o 10 pozic. Podle CR je to především díky zlepšení spolehlivosti a bezpečnostních technologií. Tesla – značka, která se stále potýká s problémy s kvalitou – se v žebříčku také posunula, což je pro výrobce plně elektrických automobilů velmi slibné.
Společnosti, které si nevedly tak dobře, byly Porsche a Chrysler. To však lze vysvětlit jejich menšími modelovými řadami.
Zdroj: redakce; Automotive News