Devadesátkový strašák Golfu GTI. Kdo by neznal legendární Opel Kadett GSi

Přidat na Seznam.cz

Pokud jste byli v 90. letech šťastnými majiteli Opelu Kadett E ve verzi GSi s motorem 2.0 litru s výkonem 150 koní, mohli jste počítat se závistivými pohledy ostatních řidičů a přízní dam, které oceňovaly sportovní vlastnosti tohoto modelu.

Kadett GSi by se za svůj výkon nemusel stydět ani dnes. Dvoulitrový benzinový motor se čtyřmi ventily na válec a vícebodovým vstřikováním paliva zajišťoval zrychlení na 100 km/h za pouhých 8 sekund a maximální rychlost 217 km/h. Navíc pěkná, kompaktní karoserie hatchback. Dalo by se říci, že Kadett GSi byl hezčí než jeho tehdejší konkurent VW Golf II ve verzi GTI, píše web Auto Swiat.

Hlavní kouzlo modelu Kadett GSi se skrývalo pod jeho kapotou. Šestnáctiventilový dvoulitr dodává vozu slušnou dynamiku. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá pouhých 8 sekund a maximální rychlost překračuje magickou hranici 200 km/h o celých 17 km/h. To je nepochybně způsobeno velkým počtem ventilů. Optimální otáčky pro dynamickou jízdu se pohybují mezi 4 000 a 6 000, tedy mezi dobou trvání maximálního točivého momentu (působivých téměř 200 Nm) a maximálního výkonu. Vůz je pak opravdu plný elánu, takže působivé kvílení pneumatik neustává ani po přeřazení… A pozor! – vícebodové vstřikování paliva a nízká hmotnost vozu umožňují udržet spotřebu paliva na slušné úrovni 8-11 l/100 km.

Další výhodou pohonné jednotky je její flexibilita, která umožňuje bezproblémové předjíždění, zatímco nevýhodou je značná hlučnost, s níž je třeba počítat při využití maximálního výkonu.

Po dobrém výkonu musí následovat dokonalost podvozku. Na vůz s pohonem předních kol a velkým výkonem je přenos výkonu poměrně kultivovaný. Odpružení, které je ve srovnání s běžným Kadettem přitvrzené a přiměřeně nízké, funguje dostatečně dobře na to, aby se dalo říci, že Kadett je bezpečný vůz. Jednou z výtek je absence posilovače řízení, což znamená, že řízení není vždy snadné.

Karoserie modelu Kadett GSi se od běžného modelu Kadett příliš neliší. Motor o výkonu 150 koní se kombinoval s tří- i pětidveřovým hatchbackem, přičemž oblíbenější byla sportovněji vypadající třídveřová verze.

Interiér připomíná spíše sportovní vůz. Anatomická přední sedadla poskytují dostatečnou oporu těla i při rychlé jízdě. Vůz je často vybaven elektronickou přístrojovou deskou. Rychlost je indikována velmi velkými, dobře viditelnými číslicemi. Řidič má k dispozici také minipočítač, který informuje mimo jiné o stavu brzdových destiček a stavu všech provozních kapalin.

Zdroj: auto-swiat.pl