Poslechněte si, jak zní dlouho očekávaný vůz Koenigsegg Gemera. Má trochu jiný typ tříválce
Šéf automobilky nastartoval výkonný motor prototypu Gemera. A zní neuvěřitelně, píše web Top Gear.
Několik výhrad. Nemá plný výkon 600 koní a točí jen zhruba polovinu otáček, kterých je schopen. Také je třeba ještě doladit zvuk výfuku a odezvu motoru, stejně jako to, jak tento motor spolupracuje se zbytkem vozu.
I přes nedodělávky šéf Christian von Koenigsegg poprvé nahodil motor prototypu Gemera. Frekvence vycházející z horní části modelu Gemera zní například jako starý osmiválec. Nebo dragster.
A přesto j ve skutečnosti motor malinký. Jde o 2litrový tříválcový motor se dvěma turbodmychadly, který předvádí technologii „Freevalve“ od Koenigseggu, jež se obejde bez vaček, čímž se dosáhne lepšího časování ventilů, a tím i účinnosti a výkonu.
„Technologie v tomto voze je nadpozemská,“ řekl Koenigsegg. Vůz popsal jako „výkonné, ale přátelské monstrum“ a poznamenal, že je „snadné a zábavné ho řídit“.
Jak již bylo zmíněno, tento vůz – Testovací vůz 1 neboli „TC1“ – má před sebou ještě dlouhou cestu, než se stane hotovým produktem. „Budeme zvyšovat úroveň výkonu, otáčky… nyní točíme asi 4 500 otáček za minutu, máme před sebou ještě 4 000 otáček a více,“ řekl Koenigsegg.
Po dokončení nabídne Gemera něco zcela mimořádného. Tento 2litrový „Tiny Friendly Giant“ bude mít výkon 600 koní, který bude spojen se třemi elektromotory, jež dohromady vyprodukují 1 700 koní a 2 580 Nm točivého momentu. To znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,9 s a dosažení rychlosti až 402 km/h. To vše ve čtyřmístném „rodinném“ autě, které má mít například chlazené držáky nápojů.
Zdroj: topgear.com