Automobil Jaguar z padesátých let dostal motor a baterii z Tesly Model 3. Jak přestavba dopadla?
Přestavba starého klasického vozu na elektromobil je něco, s čím se v budoucnu bude muset potýkat více milovníků starých vozů. I když se tím může zničit originalita, často se tím vozidlo stane lepším, než kdy bylo, píše web Inside EVs.
Totéž lze říci o tomto rozpracovaném Jaguaru z roku 1950, který nyní pohání motor a baterie Tesly Model 3. Přesto se Jaguar Tesle dojezdem nemůže rovnat.
SuperfasstMatt je kanál na Youtube, který zaznamenává tento velmi zajímavý projekt přestavby již více než rok. VLastní jej inženýr jménem Matt, který se do přestavby pustil. Jaguar je nyní plně funkční a pojízdný a svému tvůrci dodal potřebnou sebedůvěru, aby s ním dokonce vyjel na delší projížďku. A to byl vhodný okamžik i pro měření jeho dojezdu.
Akumulátor, který Matt použil, pochází z Modelu 3 Standard Range. Jeho kapacita se v době, kdy byl nový, pohybovala kolem 50 kWh, i když i tehdy se využitelná kapacita pravděpodobně blížila 40 kWh. Zajímavé je, že i když má Jaguar se všemi komponenty hnacího ústrojí Tesla, odpružením a akumulátorem ve skutečnosti podobnou hmotnost jako Model 3, o jeho aerodynamické účinnosti se to říci nedá.
Jak upozorňuje tvůrce Matt, který je skutečným inženýrem, při nízkých rychlostech by se mu pravděpodobně měl blížit. Při rychlejší jízdě začne být zřejmý fakt, že Jaguar nikdy nebyl zkonstruován v aerodynamickém tunelu. Matt se proto rozhodl jet na místní víkendový sraz aut, který byl snadno v dosahu Modelu 3 ve verzi Standard Range, ale cestou z této akce mu skutečně téměř došla šťáva.
Odhaduje, že jeho Jaguár vyměněný za Teslu pravděpodobně reálně vydrží jen asi polovinu z 402 km, které by mohl ujet původní Model 3 SR.
Zdroj: insideevs.com