V roce 2026 se Formule 1 pojede kousek od našich hranic. Máte poslední šanci na nákup levných vstupenek
Letošní sezónu Formule 1 zakončil 7. prosince tradiční finálový závod na okruhu v Abú Dhabí ve Spojených arabských emirátech. Fanoušci rychlých kol už ale vyhlížejí program královské disciplíny automobilového sportu na rok 2026. V plánu je čtyřiadvacet závodů, některé z nich dokonce jen kousek od našich hranic. Teď máte poslední šanci na nákup levných vstupenek. Jak se bude začátek nové sezóny blížit, ceny s každým dalším týdnem porostou.
V roce 2026 proběhne už 77. ročník Mistrovství světa Formule 1. Příznivci automobilového sportu se mohou v průběhu devíti měsíců těšit na 24 velkých cen. Začne se už o víkendu 6. až 8. března v australském Melbourne, finále se pak už tradičně pojede od 4. až 6. prosince v Abú Dhabí ve Spojených arabských emirátech. Nejvýznamnější muslimský svátek ramadán, který v příštím roce připadá na únor a březen, posouvá závody v Saúdské Arábii a Bahrajnu až na duben.
Formule 1 nedaleko hranic Česka
Šanci vidět ostré střety jezdců v cestě za vítězstvím na vlastní oči budou mít i fanoušci z Česka. Na brněnském Masarykově okruhu se sice Formule 1 ani tentokrát nepředstaví, pojede se ale v těsné blízkosti našich hranic. Nejblíž to máme do rakouského Spielbergu, kde se pojede 26. až 28. června 2026. Další možností je maďarská Budapešť. Tam je velká cena naplánovaná na 24. až 26. července 2026. Nedosažitelný není ani okruh v Zandvoortu v Nizozemsku, tam se jeden z dílů závodního seriálu odehraje 21. až 23. srpna 2026. Dobrou možností je také italská Monza, a to od 4. do 6. září 2026.

Poslední šance koupit levné vstupenky
Pokud si pospíšíte s nákupem vstupenek, seženete je poměrně levně. Ty základní se dají koupit za 2 500 až 5 000 korun. Nesmíte ale otálet, nejlevnější lístky se vždy vyprodají jako první. V případě Rakouska, Maďarska, Itálie i Nizozemska se na závody pohodlně dostanete vlastním autem. Různé cestovní kanceláře nabízejí i autobusové zájezdy, tam už se ale ceny šplhají do vyšších tisíců až deseti tisíců.
Rok 2026 přinese pro Formuli 1 řadu změn
Sezóna přinese řadu změn. Jezdci si budou zvykat na nové pohonné jednotky nebo úpravy prvků aktivní aerodynamiky. Plnohodnotným týmem se po převzetí Sauberu v roce 2024 stává Audi s vlastním motorem, jako úplně nový tým se přidá také Cadillac. Ten bude mít ve svých monopostech motory od Ferrari. Poprvé od roku 2016 se tak šampionátu zúčastní 11 týmů, do kokpitů pak usedne 22 jezdců.
Coby dodavatel motorů se vrací Ford, budou ve formulích týmů Racing Bulls a Red Bull. Druhý zmíněný dosud používal motory od Hondy, ta je teď dodá týmu Aston Martin. Úplně z mistrovství zmizí Renault. Jeho motory nebudou ani v jednom z monopostů poprvé od roku 1988. Dosud spolupracoval s týmem Alpine. Ten se na motorech domluvil s Mercedesem.

Od příštího roku zavádí organizátorská Mezinárodní automobilová federace (FIA) také pravidlo, podle kterého musí být přinejmenším 55 procent povrchu vozu při pohledu shora nebo z boku natřeno barvou nebo pokryto polepy. Týmy se totiž v posledních letech snažili šetřit hmotnost tím, že nechávali velké plochy monopostu bez nátěru. „Shodli se na tom zástupci komise. Cílem opatření je zvýšení vizuálního rozlišení mezi závodními vozy,“ vysvětlila FIA. Jezdci by nově měli dostat možnost změnit si své číslo. Dosud platilo, že musejí do konce kariéry závodit pod stejným číslem.
Vedla se rovněž debata o povolení dvou zastávek v boxech. „Projednávali jsme návrh, který by zavedl dvě povinné zastávky v boxech během velké ceny. Spolu s tím by se upravily i specifikace pneumatik a omezila jejich životnost. Během jednoho závody by se používaly tři směsi. Během této debaty jsme se soustředili na zpětnou vazbu k analýzám a simulacím od týmů a Pirelli. K dohodě jsme nedospěli, ale panuje shoda, že jednání budou pokračovat v roce 2026,“ uzavřela FIA.
Zdroje: f1sport.auto.cz

Sledovat v Google Zprávách