Hyundai Tucson se změnil k nepoznání

Přidat na Seznam.cz

Hyundai představil čtvrtou generaci modelu Tucson. S jakými novinkami můžeme tentokrát počítat?

Čtvrté ztělesnění populárního vozu měří 4500 metrů na délku (+20 mm), 1865 mm na šířku (+15 mm) a 1650 mm na výšku (+5 mm). Rozvor náprav je 2680 mm (+10 mm). Objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 546 a 620 litry, v závislosti na použitém hnacím ústrojí.

Nový Tucson je prvním SUV Hyundai, které následuje novou filozofii designu značky známou jako „Sensuous Sportiness“. V liniích karoserie najdeme mnoho odkazů na koncepční model Hyundai Vision T, který byl představen na AutoMobility Los Angeles 2019.

Nejvýraznějším prvkem je tmavě chromovaná maska ​​chladiče, která ukrývá denní světla. Když jsou světla zapnutá, gril mění svůj vzhled díky technologii „poloprůhledného zrcadla“.

Boční projekci dominují výrazné tvary a „svalnaté“, silně vymezené podběhy kol. Siluetu Tucsonu zdůrazňuje parabolický chromovaný pás s ostrými hranami, který se táhne od bočních zrcátek k C-sloupku.

Zajímavý akcent na zadní straně je vč. na sklo naneseného loga výrobce. Tucson je také prvním modelem korejského výrobce, který používá skryté zadní stěrače umístěné pod spojlerem.

Foto: Hyundai

Nový design interiéru zahrnuje snížené displeje přístrojů a odkrytý panel přístrojů. Na středovém panelu jsou tlačítka pro ovládání převodovky (řazení po drátu), v kabině najdeme také 10,25palcový displej digitálních hodin a 10,25palcovou obrazovku multimediálního a navigačního systému. Návrháři se vzdali fyzických knoflíků a tlačítek. Všechny funkce multimediálního a klimatizačního systému lze ovládat dotykem.

Multimediální systém umožňuje vybrat uživatelský profil, navigovat v režimu pro chodce, když je zaparkováno (pokračování na vašem smartphonu pomocí aplikace Bluelink), dopravní informace, parkovací informace a mnoho dalšího. Nastavený profil lze přenést do jiných vozů Hyundai (data uložená v cloudu).

Možnosti, které zvyšují zabezpečení, budou zahrnovat Systém HDA (Highway Driving Assistant) integrující aktivní tempomat s udržováním v jízdním pruhu a ISLA (upozornění na omezení rychlosti s automatickým přizpůsobením rychlosti vozidla)

Foto: Hyundai

Korejci komplexně přistupovali k otázce pohonu. Benzínový motor 1,6 T-GDI o výkonu 150 k bude k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř nebo dvou kol. Vznětový motor 1,6 CRDi 115 k je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Kromě nich budou k dispozici také mírné hybridy s 48voltovou elektroinstalací a plug-in hybrid s motorem 1,6 T-GDI s celkovým pohonným výkonem 265 HP.

U „jemných“ hybridů bude na výběr: motor 1,6 T-GDI o výkonu 150 k se šestistupňovou „inteligentní“ (doběhovou) manuální převodovkou (6iMT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Další možností je 1,6litrový T-GDI s výkonem 180 k, který bude nabízen se šestistupňovým pohonem dvou kol iMT a pohonem všech kol 7DCT. U 48V hybridního systému je k dispozici také motor 1,6 CRDi o výkonu 136 k, spojený s převodovkou 7DCT a pohonem všech čtyř nebo dvou kol.

Tržní debut nového Tucsonu je naplánován na příští rok. Po příkladu svých předchůdců bude čtvrtá generace také globálním modelem. Jednotky určené pro evropské trhy se mají vyrábět ve společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích.