Znáte značku Genesis? Korejci útočí na Evropu s brutálním elektrickým SUV
Společnost Genesis nyní oznamuje také svůj první plně elektrický model. Model GV60 je vybaven známými designovými prvky značky Genesis a ve vrcholné verzi disponuje výkonem až 584 koní a pohonem všech kol.
Poté, co se evropští prémioví výrobci v posledních měsících předháněli v oznámeních o tom, kdy se objeví další elektrické modely a kdy značky zcela přejdou na elektrický pohon, nechce Genesis, luxusní značka ze skupiny Hyundai, zůstat pozadu. Genesis GV60 je založen na stejné elektrické platformě jako Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6.
Vzhled modelu Genesis GV60 je úzce spjat s modelem Kia EV6, který bude od konce roku rovněž stát na variabilní platformě Electric-Global Modular Platform. Na rozdíl od modelu Kia EV6 nabízí GV60 známé designové prvky Genesis se čtveřicí světel vpředu i vzadu. Přednímu pohledu dominuje široká mřížka chladiče pod čtveřicí světel. GV60 je údajně prvním modelem Genesis, který dostal digitální vnější zpětná zrcátka.
Sportovní verze
„Při zahájení prodeje v Evropě jsme se zavázali, že během prvního roku uvedeme do regionu tři elektromobily,“ řekl Dominique Boesch, generální ředitel společnosti Genesis Motor Europe, „Jsme hrdí na to, že GV60 bude naším druhým elektromobilem pro Evropu, krátce po uvedení elektrifikovaného modelu G80. GV60, první elektromobil značky Genesis na vlastní platformě, nabídne zcela nový zážitek z luxusního elektromobilu založený na jedinečné identitě naší značky a bude také těžit z naší jedinečné nabídky zaměřené na zákazníka, kde jsou služby přednější než prodej.“
Uvnitř je nepřeplněná palubovka se dvěma dvanáctipalcovými obrazovkami a head-up displejem. Díky rozvoru přibližně 2,90 m je uvnitř slušný prostor. Je pravděpodobné, že Genesis GV60 dostane výkonnější motorizaci modelu Kia EV6, který je k dispozici se dvěma sadami baterií o kapacitě 58 a 77 kWh. Zatímco základní verze s výkonem 125 kW/170 k nebo 168 kW/229 k je poháněna pouze zadní nápravou, EV6 je k dispozici také se systémem pohonu všech kol s výkonem 173 kW/235 k nebo 239 kW/325 k/605 Nm.
Foto Genesis
Přinejmenším výkonnější verze by měly pohánět také Genesis, který má na výběr pohon zadních nebo všech kol. Vrcholným modelem bude pravděpodobně sportovní verze, která díky dvěma elektromotorům vyvine sportovní výkon 430 kW/584 k a maximální točivý moment 740 Nm. Kia EV6 GT s podobným pohonem zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne rychlosti 260 km/h.
Foto Genesis