YouTuber odhalil 40 let ukrytou Corvette Sting Ray z roku 1964
V nedávném videu se kanál YouTube Classic Performance věnuje nálezu ze stodoly, Chevroletu Corvette C2, který byl více než 40 let uskladněn v Greenville v USA. Video sice nabízí pohled na kabriolet C1 z roku 1962, který se zdá být ve vynikajícím stavu, ale ve skutečnosti se zaměřuje na kabriolet Corvette Sting Ray s pevnou střechou z roku 1964, napsal server Hot Cars.
Na první pohled se C2 zdá být v žalostném stavu. Na mnoha místech chybí lak a sklolaminát má daleko k hladkému a hladkému povrchu. Při bližším pohledu je však snadné zjistit, že se jedná o snadno opravitelné povrchové nedostatky. Moderátor provede diváky zajímavým průzkumem originality vozu. Mezi tovární komponenty patří kryty ventilů, rozdělovač, chladič a palivový filtr. Jinými slovy, Corvetta se zdá být ve zcela sériovém stavu. Dokonce i palivový filtr se zdá být nedotčený.
Vrcholem této Corvetty z roku 64 je její stav odpovídající číslům: původní osmiválec 327 cm3 (v době výroby nový výkon 365 koní) je spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Jedná se o nejvýkonnější motor bez vstřikování paliva, který byl v Corvettě z roku 1964 nabízen. Součástí dodávky jsou také dvě střechy.
O modelu Corvette C2 (druhé generace)
Zatímco deset let první generace modelu Corvette pomohlo proměnit dvoumístný vůz na krásné auto, teprve uvedení modelu C2 Corvette přineslo další úroveň. Její výrazný design exteriéru zdůraznil význam aerodynamiky a zároveň vytvořil jeden z nejikoničtějších designů v historii automobilismu. Hardtop s dělenými okny z roku 1963 je ceněnou klasikou. Zajímavé je, že s uvedením modelu C2 se zavádí název Sting Ray (u současných Corvett se píše jako „Stingray“).
Co je třeba vědět o koupi vozu C2
Pro začínající sběratele nabízí Corvette C2 příležitosti i výzvy. Generace Corvette s nejkratší výrobní sérií (1963-1967) patří k těm náročnějším, se kterými se lze setkat. Samozřejmě nepomáhá ani to, že od doby, kdy C2 opustila továrnu, uplynulo téměř 50 let. Kromě zcela nového exteriéru použil Chevy novou platformu, která zahrnovala nižší těžiště pro lepší výkony podobné závodním vozům. Když k tomu připočteme výrazně vylepšené zavěšení kol, spoléhá se C2 na větší množství oceli pod spodkem než C1. Aby Chevrolet kompenzoval tuto vyšší hmotnost, použil v karoserii méně (tenčí) skelných vláken.
Tato kombinace znamená, že rám C2 by měl být před koupí nebo zvažovanou renovací důkladně zkontrolován, zda není zkorodovaný, což ve videu na YouTube není rozebráno. Moudře se však moderátor zmiňuje o další důležité oblasti, kterou je třeba zkontrolovat, a to o laminátové karoserii. Ano, Corvette zvenku nerezaví, ale stáří, nehody a přírodní vlivy se mohou na skelných vláknech podepsat.
Zdroj: hotcars.com