MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
red car with chrome wheel

YouTuber odhalil 40 let ukrytou Corvette Sting Ray z roku 1964

V nedávném videu se kanál YouTube Classic Performance věnuje nálezu ze stodoly, Chevroletu Corvette C2, který byl více než 40 let uskladněn v Greenville v USA. Video sice nabízí pohled na kabriolet C1 z roku 1962, který se zdá být ve vynikajícím stavu, ale ve skutečnosti se zaměřuje na kabriolet Corvette Sting Ray s pevnou střechou z roku 1964, napsal server Hot Cars.

Na první pohled se C2 zdá být v žalostném stavu. Na mnoha místech chybí lak a sklolaminát má daleko k hladkému a hladkému povrchu. Při bližším pohledu je však snadné zjistit, že se jedná o snadno opravitelné povrchové nedostatky. Moderátor provede diváky zajímavým průzkumem originality vozu. Mezi tovární komponenty patří kryty ventilů, rozdělovač, chladič a palivový filtr. Jinými slovy, Corvetta se zdá být ve zcela sériovém stavu. Dokonce i palivový filtr se zdá být nedotčený.

Vrcholem této Corvetty z roku 64 je její stav odpovídající číslům: původní osmiválec 327 cm3 (v době výroby nový výkon 365 koní) je spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Jedná se o nejvýkonnější motor bez vstřikování paliva, který byl v Corvettě z roku 1964 nabízen. Součástí dodávky jsou také dvě střechy.

O modelu Corvette C2 (druhé generace)

Zatímco deset let první generace modelu Corvette pomohlo proměnit dvoumístný vůz na krásné auto, teprve uvedení modelu C2 Corvette přineslo další úroveň. Její výrazný design exteriéru zdůraznil význam aerodynamiky a zároveň vytvořil jeden z nejikoničtějších designů v historii automobilismu. Hardtop s dělenými okny z roku 1963 je ceněnou klasikou. Zajímavé je, že s uvedením modelu C2 se zavádí název Sting Ray (u současných Corvett se píše jako „Stingray“).

Co je třeba vědět o koupi vozu C2

Pro začínající sběratele nabízí Corvette C2 příležitosti i výzvy. Generace Corvette s nejkratší výrobní sérií (1963-1967) patří k těm náročnějším, se kterými se lze setkat. Samozřejmě nepomáhá ani to, že od doby, kdy C2 opustila továrnu, uplynulo téměř 50 let. Kromě zcela nového exteriéru použil Chevy novou platformu, která zahrnovala nižší těžiště pro lepší výkony podobné závodním vozům. Když k tomu připočteme výrazně vylepšené zavěšení kol, spoléhá se C2 na větší množství oceli pod spodkem než C1. Aby Chevrolet kompenzoval tuto vyšší hmotnost, použil v karoserii méně (tenčí) skelných vláken.

Tato kombinace znamená, že rám C2 by měl být před koupí nebo zvažovanou renovací důkladně zkontrolován, zda není zkorodovaný, což ve videu na YouTube není rozebráno. Moudře se však moderátor zmiňuje o další důležité oblasti, kterou je třeba zkontrolovat, a to o laminátové karoserii. Ano, Corvette zvenku nerezaví, ale stáří, nehody a přírodní vlivy se mohou na skelných vláknech podepsat.

Zdroj: hotcars.com


Redaktor: Petr Vyhnánek

Andreas Hannusch

Potřebujete tažné zařízení? Tohle byste měli vědět, než si ho koupíte

SIGAUS

Jak zjistím, jaký olej mám v autě? Trapná, ale častá otázka

woman holding stomach

Těhotná za volantem: co říká praxe a co zákon? Zásady, které musíte dodržovat

motorcycles and vehicles on road at daytime

Pozor na motocyklisty na silnicích, nehody mohou mít fatální následky

Zdroj

Elektrické motocykly Zero. Konečně pořádné motorky na elektřinu. A můžete je koupit i u nás

man riding black cruiser motorcycle

Častá chyba začínajících motocyklistů. Každý by se jí měl vyvarovat. Nechte si poradit!

Zdroj

Na tohle auto jsme čekali! Mercedes má nový rodinný vůz. Třída T osloví každého

Zdroj

Elektromobily předstihují spalovací automobily ve dvou důležitých segmentech! Zájem o ně roste neuvěřitelným tempem

gray coupe on road in focus photography

Bude nový DeLorean! Značka opět ožívá a ukazuje první snímky nového vozu


  • James Orr: Unsplash
Foto:

Čtěte také

  • ZdrojElektrické motocykly Zero. Konečně pořádné motorky na elektřinu. A můžete je koupit i u nás
  • motorcycles and vehicles on road at daytimePozor na motocyklisty na silnicích, nehody mohou mít fatální následky
  • woman holding stomachTěhotná za volantem: co říká praxe a co zákon? Zásady, které musíte dodržovat
  • SIGAUSJak zjistím, jaký olej mám v autě? Trapná, ale častá otázka
  • Andreas HannuschPotřebujete tažné zařízení? Tohle byste měli vědět, než si ho koupíte

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT