Vyvracení mýtů o elektromobilech. Jak moc je elektromobil ekologický? Známe pravdu
Mýtem je, že elektromobily nejsou nízkouhlíkové, protože spalují především elektřinu z neekologických elektráren. Zde je pravda.
Elektromobily nesnižují emise CO2, protože elektřina ze sítě se vyrábí z fosilních paliv. Toto tvrzení je zčásti pravda, ale přesto emise snižují.
Například v roce 2021 se ve Spojeném království na výrobu a odeslání elektřiny do sítě spotřebovalo v průměru 214 g/kWh. To zahrnuje v případě plynové složky i těžbu a distribuci plynu. Ve větrných a slunečných dnech bylo CO2 méně díky veškerému větru a slunci. Při bezvětří a tmě obsah fosilních látek stoupá. Nabíjejte tedy své auto za větrné noci, radí web Top Gear.
Nyní s 1 kWh ujede normální elektromobil asi 5 km. To je reálná jízda a započítání ztrát na palubní nabíječce, když ji zapojíte. Takže 214g/kWh děleno 5km/kWh je 43g/km CO2. S tím, jak bude v příštích letech instalováno více obnovitelných zdrojů energie, klesne obsah CO2 v elektřině a váš elektromobil bude ekologičtější.

Žádné spalovací auto se k tomu nepřiblíží. Hybridní Toyota Yaris by mohla dosáhnout 3,3 litru na 100 kilometrů, což je 92g/km. Většina z nás má skutečnou spotřebu benzínu, nikoliv tu měřenou z továrny. Čili 5,8 litru na 100 kilometrů, což znamená 160g/km. Naštěstí má dnes benzín složku biopaliva, která poněkud kompenzuje podíl ropy z nádrže do nádrže.
Takže, zaokrouhleno, průměrný elektromobil je zodpovědný za zhruba čtvrtinu emisí CO2 při jízdě než průměrný benzínový vůz.
Zdroj: topgear.com