Vypadá nenápadně, ale má 400 koní. Tento Peugeot měl konkurovat BMW M5

Přidat na Seznam.cz

Ještě před 20 lety měl Peugeot řadu opravdu velkých limuzín a pro Francouze typické velmi zvláštní nápady. Jedním z nich byl model 607 Pescarolo s výkonem 400 koní, který teoreticky mohl konkurovat BMW M5 E39, píše server Dyler.

Pařížský autosalon, 2002. Zde debutují modely jako Seat Cordoba, Porsche Cayenne a Nissan Micra. Také Francouzi se mají čím pochlubit: vedle Citroënu C3 Pruriel nebo Peugeotu 307 CC je to např: 607 Pescarolo.

Pescarolo není jméno převzaté ze stropu. Henri Pescarolo byl v té době francouzský závodník, který sice ukončil kariéru, ale díky svému týmu se v automobilovém průmyslu udržel. Již v 70. letech se umístil na stupních vítězů v závodě 24 hodin Le Mans. Taková pocta a zároveň experiment se pravděpodobně ujaly.

Model 607 Pescarolo byl o 25 mm nižší a o stejnou hodnotu se rozšířil. Přední nárazník měl další přívody vzduchu a vůz byl osazen 19palcovými koly (v té době impozantní velikost). Uvnitř byla krásná červená kůže a barevný displej, který ještě nezabíral celý interiér. Není toho moc, co by mohlo ohrozit M5, že?

Musíte se podívat pod kapotu. Tam se nachází benzinový motor V6 o objemu 3,2 litru se dvěma kompresory. Konstrukce, která měla skutečně něco společného s šestiválcem standardně montovaným do tohoto vozu, ale v tomto případě šlo o čistokrevnou závodní jednotku, která poháněla Courage C60 LMP1. V závodním vydání měl až 550 koní, zde dosahoval výkonu kolem 400 koní.

400 koní v sedanu Peugeot? To zní dobře. K věci je však třeba přistupovat realisticky. Model 607 měl pohon předních kol a takový výkon by na „nápravě“ nebylo snadné ovládat. Přestavba na pohon 4×4 byla příliš nákladná.

Situaci neusnadňoval ani fakt, že se jednalo o závodní jednotku, a proto vyžadovala mnohem pečlivější servis. A nelze popřít, že si Peugeot vzpomněl na „úspěch“ modelu Renault Safrane Biturbo, který nedávno zmizel z trhu.

Proto se model 607 Pescarolo nikdy nezačal vyrábět. V současné době je v nabídce značky Peugeot hybridní vůz 508 PSE, který je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky. Výkon motoru o objemu 1,6 litru a pomoc elektrické jednotky činí 360 koní.

Zdroj: dyler.com