Výměna oleje za půl milionu? Ano, pokud máte Bugatti Veyron
Bugatti Veyron má 8litrový motor W16 o výkonu přes 1 000 koní. V mnoha ohledech je to „nejvíc“, i co se týče nákladů, píše server Cnet. Jeden majitel se rozhodl, že nebude platit za výměnu oleje a udělá si ji sám. Zde je vysvětleno, proč je tento proces tak drahý.
Není to tak, že když majitel zaplatil za auto tolik peněz, je schopen zaplatit spoustu peněz i za teoreticky jednoduchou výměnu oleje. Musíme však přiznat, že výměna oleje ve Veyronu není jednoduchá.
Než odšroubujete jednu ze 16 vypouštěcích zátek (zajímavé je, že Lamborghini Huracan jich má osm, Ferrari obvykle tři), musíte odšroubovat podvozek, který je zcela plochý. Abyste to mohli provést, musíte nejprve demontovat kola.
Pak se musíte dostat ke karbonovým podběhům kol, spoileru a obřímu krytu motoru. Poté podvozek „odšroubujete“. Nyní je třeba olej vypustit, ale ani to není snadné, protože je velmi hustý.
Zbývá jen vyměnit vzduchové filtry (mechanik Mansory tam našel nějaké trojúhelníky), vyměnit olejový filtr a dát to všechno dohromady. Není divu, že servisní oddělení odhaduje celý úkon na 27 hodin. A to vše se musí opakovat – jednou ročně nebo každých 10 000 km.
Zdroj: cnet.com