VW odhalil druhou generaci modelu Phaeton. Automobil, který v roce 2016 zabila elektromobilita
Jedná se o jednu z nejpodivnějších světových premiér, jakou kdy uvidíte. Koncern Volkswagen se rozhodl představit světu druhou generaci modelu Phaeton, která měla přijít buď v roce 2016, nebo 2017, ale Němci se ji na poslední chvíli rozhodli zrušit ve prospěch elektromobilů, jak píše server Car and Driver.
Je to bezpochyby vůz, který zabila aféra Dieselgate a následný politický tlak na prosazení elektromobility, a ještě podivnější je, že v podstatě hotový sériový vůz dnes představuje Josef Kabaň, který s ním nemá nic společného.
Ne, tohle opravdu není vtip. Volkswagen dnes představí druhou generaci Amaroku, ale z nějakého důvodu se jen krátce předtím rozhodl prozradit světu další tajemství, o kterém musela vědět spousta lidí pracujících pro koncern, a přesto se fotografie dostaly ven až dnes, oficiální cestou.

To, na co se díváte, je skutečně nový Phaeton, ale jeho světová premiéra byla naplánována buď na konec roku 2016, nebo na začátek příštího roku. Nestalo se tak, limuzína se nikdy nedostala do sériové výroby a Wolfsburg v tiskové zprávě přiznává, proč se tak nestalo. Tvrdí, že se rozhodli projekt ukončit, protože se zaměřili na elektromobilitu.
Automobilka neuvádí žádné konkrétní technické údaje, ale díky jedné fotografii sdílené s předchůdcem můžeme říci, že druhé vydání Phaetonu rozhodně nebylo menší než původní limuzína. Ten byl v základní verzi dlouhý 5 055 mm, široký 1 903 mm a vysoký 1 450 mm, ale byl k dispozici i v prodloužené verzi, která byla dlouhá až 5 175 mm.
„Vůz má stále velmi atraktivní tvary, krásné proporce a působí hmatatelně vysokou kvalitou a hodnotou,“ řekl současný šéf stylistického oddělení Volkswagenu, kterým není nikdo jiný než slovenský designér Jozef Kabaň. Po krátkém působení ve společnostech BMW a Rolls-Royce nakonec zakotvil v centrále VW.

Na společné fotografii mu dělají společnost Marco Pavone a Tomasz Bachorski, a pokud se vám tato „nová“ interpretace Phaetonu líbí, je to zásluha těchto dvou chlapíků. První z nich je zodpovědný za design exteriéru vozu s označením D2, zatímco druhý pro změnu řídil tým, který pracoval na interiéru.
VW dodává, že konečným tvarům předcházel výběrový proces, který zahrnoval čtyři koncepty. Vůz byl postaven na modulární platformě MLB s podélně uloženými motory, ale možné pohonné jednotky koncern rovněž neupřesnil.
Zdroj: carandriver.com