Všechny překvapil vůz Renault Megane GrandCoupé. Tak velké a levné nové auto je navíc i ekonomické
Renault první Mégane uvedl na trh v roce 1995 a od té doby je součástí české dopravy. Na našich silnicích můžete i dneska potkat tento původní model. Renault Mégane byl nástupcem vozů Renault 19.
Renault Mégane byl na trh uveden ve dvou verzích. O rok později byl na trh uveden Renault Mégane Scénic, po faceliftu z něj vznikla samostatná modelová řada označovaná jako Scénic.
Druhá generace Renault Mégane byla představena v roce 2002 a prodávala se až do roku 2008. Následující generace byla uvedena na trh na konci roku 2008. Čtvrtá generace byla uvedena na trh na jaře v roce 2016, kdy Renault přidal novou karosářskou variantu nazvanou GrandCoupé.
Mégane GrandCoupé
Po jeho uvedení na trh se jich od roku 2016 do roku 2021 prodalo přes 200 000. Prodává se celkem ve třiceti zemích. Renault se propracovanějším designem snaží mířit na náročnější řidiče, kdy jim chce nabídnout nejnovější technologie, bezpečnost a pohodlí při jízdě.
Renault přistoupil k modernizaci sedanu s cílem vylepšit jeho vlastnosti. Nově součástí vozu jsou 100% LED světlomety Pure Vision. Nový nárazník a nová maska s chromovanými prvky daly celému vozu atraktivní vzhled.
GrandCoupé se prodává v segmentu nižší třídy, která je zákazníky velmi oblíbená. Sedany této třídy jsou dostupné, a zároveň jsou atraktivnější než hatchbacky. U tohoto modelu se potkává elegance s typickým francouzským šarmem, ale zároveň zde zůstávají konzervativní trendy.
Název GrandCoupé je sice zavádějící, ale opodstatněný svým vzhledem. Díky nízkým bočním sklům a šikmo svažující střechy, vzdáleně evokující splývavé linie obvyklé u vozů s karoserií kupé.
Novinky v roce 2024
Přijít v roce 2024 s klasickým vozem bez varianty elektro vozu je celkem odvážný krok. Renault se rozhodl nabízet pouze jednu karoserii a to elegantní GranCoupé. Samozřejmostí vozu je multimediální systém Easy Link, který je kompatibilní s Android Auto i s Apple Car Play.
Renault nabízí dvě varianty výbavy, kdy obě jsou cenově velmi příznivé a dostupné.
Levnější varianta Evolution nabízí ve výbavě dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru se senzory. Výbava také zahrnuje systém pro detekci chodců a 7″ displej s multimediálním systémem Easy Link s klasickou bílou barvou označovanou jako nemetalický lak bílá glacier. A to za cenu 469 000 korun.
Dražší varianta Techno má navíc, oproti variantě Evolution, přední světlomety LED Pure Vision, přední parkovací senzory a ambientní osvětlení interiéru. Výbava zahrnuje ještě navíc látkové čalounění s prvky syntetické kůže techno a disky kol z lehkých slitin 17″, design Allium šedé s diamantovým efektem. Tady je cena o 100 000 korun dražší, dá se tedy koupit za 554 000 korun.
Navíc toto klasické nové auto má spotřebu kolem šesti litrů na sto kilometrů! Tento velmi elegantní vůz je cenově velmi příznivý a navíc vás ani jeho provoz nebude stát žádné extra peníze, když vezmeme v potaz jeho spotřebu i náhradní díly.
Zdroje: telegrafi.com, topgear.com, carmagazine.co.uk