Vše, co potřebujete vědět o vodíkových autech

Přidat na Seznam.cz

Systémy alternativních pohonů jsou stále relativně nové, ale v rámci automobilového průmyslu představují stále rostoucí segment, v němž vedou elektromobily, zatímco vodíkové automobily a automobily využívající syntetický benzin jsou stále pozadu. Všechny se snaží snížit dopady na životní prostředí a snížit náklady, ale některé mají prostě lepší předpoklady k tomu, aby se jim v současném socioekonomickém klimatu dařilo, informuje web Car Buzz.

Budoucnost automobilového průmyslu je v současné době stále poněkud nejistá a přesně se dá odhadnout, která technologie skončí na vrcholu, protože každá z nich nabízí svůj vlastní soubor výhod a nevýhod, které mohou ovlivnit jejich přitažlivost.

Základ vodíkových vozidel

Vodík se již nějakou dobu používá jako palivo pro vesmírné rakety, ale myšlenka jeho čerpání do našich automobilů je stále relativně nová. První motor se spalováním vodíku byl skutečně vyvinut v roce 1807, ale od té doby se tato technologie nikdy široce neprosadila. Moderní vodíková vozidla se místo toho spoléhají na palivové články. K jejich výrobě se používají vzácné kovy, jako je platina, takže jsou poměrně drahé. Ve skutečnosti však fungují velmi podobně jako baterie pro elektromobily, protože uchovávají elektrickou energii, jen v jiném chemickém složení, konkrétně ve formě vodíku a kyslíku.

Tyto dvě chemické látky spolu uvnitř článku reagují a produkují značné množství elektrické energie spolu s vodní párou, která je bezpečná pro životní prostředí. Jakkoli to zní jako dobrá věc, výroba těchto článků a získávání čistého vodíku jsou nákladné procesy. A tyto náklady nejsou pouze finanční.

Dopad vodíkových automobilů na životní prostředí

Jedním z hlavních faktorů výzkumu alternativních paliv je snížení uhlíkové stopy. Jak elektrický, tak vodíkový pohon jsou mimořádně ekologické technologie, protože produkují nulové škodlivé emise. To však neznamená, že jsou zcela neškodné. Velká část elektřiny se stále vyrábí z fosilních paliv a proces těžby a rafinace vodíku může být také značně neekonomický.

Zdroj: carbuzz.com