Volkswagen se Číny nebojí. Naši novou elektrickou legendu vyrobíme levněji, říká jeho šéf
Rozhodně nás čeká velmi zajímavé období, kdy budou o zákazníky svádět nelítostný boj automobily se spalovacími motory a elektromobily. Situace se však vyhrocuje a skutečně dojde k tomu, co politici předpovídali – ceny elektromobilů a automobilů se spalovacím motorem se skutečně vyrovnají. Jenže jinak, než si mnozí představovali.
Díky dalším legislativním zásahům a nutnosti kybernetické bezpečnosti se ceny vozů Euro 7 vyšplhají tak vysoko, že v některých případech převýší i ceny základních elektrických verzí. Problémem je, že zákazníci v EU elektromobily stále odmítají, a to z mnoha důvodů. VW však údajně chystá protiúder – postaví elektrického „Brouka“ nové generace. A chce dokonce podbízet své čínské konkurenty.
Lidové auto VW zavede EU do elektromobilů
Automobilka VW je známá výrobou legendárních modelů. Pravděpodobně nejznámějším z nich je Brouk, který skutečně dostál svému původnímu záměru a stal se vozem pro masy. VW Golf pokračuje ve své tradici od roku 1974, ale od té doby se proměnil ve vůz pro náročnější klientelu a uvolnil pod sebou místo menším modelům. Volkswagen se však chystá na novou éru, pro kterou musí vytvořit další legendu – elektrickou a především cenově dostupnou.
Ukazuje se totiž, že cena bude v budoucnu hrát mnohem důležitější roli než v nedávné minulosti. Thomas Schäfer nedávno uvedl, že základní cena nové generace elektromobilů se bude pohybovat mezi 470 000 – 600 00 Kč. „Tato cena však bude s největší pravděpodobností stále pod úrovní, za kterou se budou prodávat kompaktní vozy splňující emisní normu Euro 7,“ dodal Schäfer svůj realistický pohled na současnou situaci.
Vedení VW potvrdilo vývoj nového elektromobilu, jehož cenu chce snížit pod 470 000 Kč. A to je cena, na kterou by se po dodatečných úpravách (aby se mohly legálně prodávat v EU) údajně bezpečně dostala i čínská konkurence. VW se Číny rozhodně nebojí. „Máme silný obchodní zájem, a proto pracujeme na projektu cenově dostupného elektromobilu,“ řekl Schäfer.
Po vstupu normy Euro 7 v platnost by již model se spalovacím motorem stál stejně, takže vývoj konvenčního malého vozu již nemá smysl.
„Naše současná platforma MEB je plně konkurenceschopná. Velkoobjemovým značkám se nevyplatí investovat miliony eur jen proto, aby měl zákazník během půlhodinového dobíjení pár minut k dobru, takže systém 800 V přijde až s naší novou platformou SSP,“ shrnul svůj pohled na konkurenční boj Schäfer.
Zdroj: redakce, SASA Times