Volkswagen Scirocco třetí generace. Sympatické kupé se zajímavou historií

Přidat na Seznam.cz

Volkswagen dbá na sportovní styl již od svých počátků. V době, kdy VW Garbus dobýval trh, vznikl na jeho základě model Karmann Ghia, jehož silueta mimochodem fascinuje dodnes.

Když nastala éra Golfu, stal se VW Scirocco (postavený na jeho komponentech) měřítkem sportovního stylu. Pak přišel Scirocco II, až v roce 1995 Corrado… Průlom nastal až v roce 2008.

Třetí generace modelu Scirocco byla poprvé představena jako studiový vůz. Tento koncepční vůz byl pod názvem VW Iroc představen 24. srpna 2006 v Berlíně. Protože studiová verze vzbudila velký zájem přihlížejících i motoristického tisku, bylo rozhodnuto o jeho sériové výrobě. V téměř nezměněné podobě měl nový model premiéru v březnu 2008 na ženevském autosalonu.

Vůz byl postaven na podvozku PQ35, který se používal mimo jiné pro Golf VI. Bylo to v době, kdy byl Walter de’Silva zodpovědný za stylistické projekty v rámci skupiny, což je důvodem dynamických linií a lehkosti exteriéru. Charakteristickými znaky vozu jsou krátká přední část, prodloužená střecha a speciálně navržená stínítka světlometů.

V archivu VW Group však bylo zaznamenáno, že většinu stylistických a karosářských prvků nakreslil německý designér VW Murat Günak. Byl designérem odpovědným mimo jiné za design vozů VW Golf V , VW Eos a VW Tiguan.

Sportovní tvář rodinného vozu

Design přední části karoserie vozu Scirocco upoutá pozornost každého diváka. Díky velkým vstupům vzduchu na předním nárazníku, charakteristické voštinové struktuře na mřížce sání vzduchu a nízké siluetě kapoty je dosaženo efektu „přimhouřených očí dravce před skokem“. Tento dojem umocňují kryty světlometů, které plynule navazují na lišty masky chladiče.

I přes tento výrazný styl je vůz klasickým rodinným modelem. Ačkoli se boční linie zvedá, zatímco linie střechy klesá dozadu, což naznačuje sportovní design a úzký interiér, uvnitř je ve skutečnosti spousta místa.

O sportovním stylu přesvědčuje mimo jiné součinitel odporu vzduchu Cx 0,34, o hodnotách rodinného vozu vypovídá objem zavazadlového prostoru, který se při sklopených opěradlech zadních sedadel pohybuje od 312 do 1006 litrů. (Objem zavazadlového prostoru VW Golf VI se pohyboval od 350 do 1 305 litrů).

Interiér – sportovní styl za minimální náklady

Interiér nového Scirocca byl z finančních důvodů téměř převzat z modelu VW Eos a pouze vylepšen hliníkovými prvky.

Za zvláštní pozornost však stojí zadní sportovní sedadla s individuálním charakterem a integrované opěrky hlavy, které lze standardně sklopit. Individualitou modelu je také skrytý B-sloupek, který má vozu dodat sportovní vzhled.

V květnu 2013 byla na oslavu výroby miliontého Scirocca připravena speciální limitovaná edice vozu nazvaná Million Edition (stojí za zmínku, že Karmann Ghia potřeboval 20 let, aby prodal 500 000 kusů, zatímco tento VW měl 1 milion prodejů za pět let).

V dubnu 2014 prošlo Scirocco faceliftem. Zvenčí jej poznáte podle upraveného předního a upraveného zadního osvětlení. Kromě toho byla celá řada motorů navržena s ohledem na vyšší výkon a výkonnost.

V létě 2017 byla výroba ukončena a od té doby se neobjevil žádný nástupce. Důvodem byl příliš nízký prodej.

Zdroj: moto.pl