Volkswagen Phaeton aneb průšvih století. Co se nepovedlo?
Phaeton nebyl špatný vůz. Ve skutečnosti to bylo skvěle zkonstruované mistrovské dílo. Phaeton, který vymyslel šéf VW Ferdinand Piëch jako pomstu Mercedesu za to, že v roce 1997 snížil prodeje Golfu se svou třídou A, měl být nejen o třídu lepší než třída S, ale také skutečným kvantovým skokem ve světě nenápadného luxusu. Takový Veyron komfortu.
Piëch definoval hromadu šílených technických parametrů, včetně schopnosti jet nonstop rychlostí 250 km/h po dobu 24 hodin v 50°C vedru při zachování teploty v kabině 21°C, což vyvolává hned dvě otázky. Na jakém přesně 4500 km dlouhém úseku pouštní silnice bez omezení by se to mohlo hodit? A za druhé, co měl člověk dělat s palivem? Další parametr požadoval skryté, tiché výdechy klimatizace, protože nic plutokraté nesnášejí víc než hlučný vzduch.

Z nemalé části díky údajnému rozpočtu na vývoj ve výši 1,4 miliardy dolarů (v přepočtu asi 35 miliard korun) tým konstruktérů splnil Piëchovy náročné požadavky. Při uvedení na trh v roce 2002 byl Phaeton světovými médii oslavován jako triumf. Kvantový skok byl dokončen.
Piëch však nepředpokládal jeden malý problém. Nikdo si nechtěl koupit luxusní limuzínu s nápisem Volkswagen na přídi. Prodeje byly katastrofální. Phaeton byl v tichosti utracen jako nejlépe navržený propadák v historii.
Zdroj: topgear.com