Volkswagen ID.Buzz. Co všechno můžeme čekat v mikrobusu, který má být k dostání v roce 2023?

Přidat na Seznam.cz

Zdá se to jako věčnost od doby, kdy byl funky Volkswagen ID.Buzz EV nejúžasnějším konceptem na detroitském autosalonu 2017, a přesto se píše rok 2022 a stále není u prodejců. Dodávky do Evropy začnou letos na podzim, informuje web Forbes.

Volkswagen zahájí evropský prodej ID.Buzz s verzí standardní velikosti, která je vybavena pouze dvěma řadami sedadel.

Jako téměř každý cool koncept ztratil i Volkswagen ID.Buzz při přechodu na výrobní linku trochu ze své výstavní jiskry, což je škoda. Stále vypadá cool, ale rozhodně je vyšší, hranatější a krabicovitější než koncepční vůz. Některé jeho detaily fungují dobře a některé ne.

Jedním z detailů, který září, je paket světlometů a dopředu směřující kamera pro asistenční systémy řidiče do spodní části čelního skla. Jedním z těch, které se nepovedly, je polystyrenový tlumič vibrací uvnitř předního přívodu vzduchu. Vypadá to, jako by někdo zapomněl odstranit obal.

Zatímco jeho předchůdce dokázal jet z kopce s větrem v zádech rychlostí pouze 100 km/h, ID.Buzz má uměle omezenou maximální rychlost na 145 km/h. Volkswagen zatím nepotvrdil žádný údaj o zrychlení z nuly na 100 km/h, ale dodávka je naživo rychlejší, než by se mohlo zdát z údajů na papíře.

Motor okamžitě generuje výkon 150 kW (201 koní) a točivý moment 310 Nm. Je dostatečně rychlý pro většinu situací.

Také dobře brzdí. Dává na výběr ze standardního jízdního režimu nebo vyšší úrovně rekuperačního brzdění, ale ani to není nijak divoce agresivní. Jako by prostě nechtěl nikoho znervózňovat, i když se snaží sebrat zpět veškerou energii, kterou může. Také bude lehčí, než vypadá. Volkswagen zatím nesdělil údaj o hmotnosti, ale ID.4 (který sdílí jeho platformu) váží 2 tuny. Navzdory větším rozměrům existuje šance, že by se ID.Buzz mohl této hodnotě přiblížit.

Volkswagen původně tvrdil, že ID.Buzz bude mít dojezd 600 km, ale kvůli menší baterii ustoupil na 400 km. Baterie Volkswagenu se může nabíjet výkonem až 170 kW, což stačí na to, aby se 77kWh Buzz z pěti procent nabil na 80 procent za půl hodiny, i když větší baterii to bude trvat déle.

Vzhledem k potenciálu hluku, který vyplývá z velikosti skříně, je kabina velmi tichá a toto riziko je umocněno téměř tichým chodem pohonné jednotky. Zadní sedadla vypadají tvrdší a mají tenčí polstrování, ale přesto jsou pohodlná. K dispozici je možnost zvolit místo sedadel doslova křeslo, které má loketní opěrku.

Ačkoli testované vozy byly prototypy v pozdním stádiu vývoje, klapavé zvuky z některých krytů úkrytů působily až šokujícím způsobem lacině. Volkswagen trvá na tom, že na nápravě se pracuje.

ID.Buzz se začne prodávat nejdříve v roce 2023. Až dorazí, očekávejte praktičnost, nikoliv luxus, nicméně Buzz přinese nejnovější technologie.

Bude stahovat aktualizace přes internet a jeho trvalé připojení k webu mu umožňuje využívat technologii „Swarm“, takže může určitým způsobem komunikovat s ostatními vozy a infrastrukturou až na vzdálenost 800 metrů. Tato technologie funguje podobně jako echolokační zvuky netopýrů, kteří monitorují okolní vozidla a okolí, aby do nich nenarazili.

Bude mít až sedm portů USB, 12palcový multimediální displej na palubní desce a spoustu úložných prostor v kabině, včetně chytrého otvoru pro indukční nabíjení chytrých telefonů, který bude šikmo dolů do palubní desky, aby nemohly vypadnout. Středová konzola je také zcela odnímatelná, takže kabina je průchozí, a zadní sedadla jsou také sklopná. Na přání jsou k dispozici také elektricky posuvné dveře.

Volkswagen ID.Buzz by měl s cenou začínat na zhruba 1,5 milionech Kč.

Zdroj: forbes.com