Vodíkový pickup od Toyoty se blíží, dostane techniku modelu Mirai

Přidat na Seznam.cz

Toyota se stále zdráhá plně se věnovat elektromobilům na baterie a snaží se co nejlépe využít pohon na palivové články, který poprvé představila v modelu Mirai. Tentokrát japonská automobilka oznámila vytvoření konsorcia, které má od britské vlády získat finanční prostředky na vývoj pickupu s palivovými články, jak zmiňuje tisková zpráva.

Pokud jde o elektrifikaci, Toyota jde i nadále proti trendům v oboru jako hazardní hráč, který si je vědom prohry, ale přesto zdvojnásobuje své úsilí v naději, že se karta obrátí. Výrobce vozu Mirai, poháněného palivovými články, chce technologii vodíkových palivových článků dále rozvíjet a přesadit ji do pickupu Hilux. Ale místo toho, aby vsadila na vlastní peníze, založila Toyota konsorcium se čtyřmi dalšími britskými společnostmi, aby získala finanční prostředky od britské vlády.

Toyota se k tomu nechtěla přiznat a místo toho tvrdí, že potřebovala odborné znalosti těchto společností. Podle tiskové zprávy Toyoty je Ricardo poradenskou společností, která podpoří technickou integraci komponentů palivových článků do podvozku Hiluxu. Společnost ETL přispěje do projektu svými řešeními tepelného managementu, zatímco D2H přinese své odborné znalosti v oblasti termodynamiky. A konečně, společnost Thatcham Research pomůže s nárazovou bezpečností a hodnocením pojištění.

Bez nich by to samozřejmě Toyota nezvládla, a tím nemyslíme vývoj Hiluxu s palivovými články. Toyota má s konstrukcí vozidla s palivovými články dostatek zkušeností. Ale přesto jsme si celkem jisti, že by bez zapojení těchto britských společností do projektu nemohla získat finanční prostředky od britské vlády.

Toyota před rokem požádala o finanční prostředky prostřednictvím Advanced Propulsion Centre (APC) na vývoj vozidel s nulovými emisemi. Tyto prostředky pokryjí vývoj prototypu Hiluxu, poháněného palivovými články, který bude využívat komponenty druhé generace palivových článků Toyota, jako jsou ty v nejnovějším provedení modelu Mirai. Projekt vede britské zastoupení Toyota Motor Manufacturing s technickou podporou Toyota Motor Europe (TME), aby umožnila týmům ve Velké Británii vybudovat si vlastní odborné znalosti a soběstačnost při vývoji schopností vodíkového pohonu nové generace.

Toyota stále věří, že vodíkové palivové články lze využít k dekarbonizaci dopravních odvětví, kde jsou vozidla poháněná bateriemi nevhodná. Poté, co jsme viděli, jak společnost Caterpillar předvádí obří důlní vozidlo na baterie, nás zajímalo, jaká odvětví by to mohla být. Nicméně, Toyota bude v roce 2023 vyrábět prototypy Hiluxu na palivové články v závodě v Burnastonu. Nakonec, pokud bude projekt úspěšný, přejde do malosériové výroby.

Zdroj: Toyota