Větší problém než zákaz spalovacích motorů je výroba baterií, tvrdí VW
Horkým tématem dneška je především zákaz spalovacích motorů, ale na pozadí tohoto evropského rozhodnutí se jednotlivé automobilky již musí vyrovnávat s realitou a plánovat život bez aut se spalovacími motory. Jak zdůrazňuje Volkswagen, vítězem se stane ten, kdo bude schopen pokračovat ve výrobě trakčních baterií. Právě těch je prý velký nedostatek, jak píše server Autonews.
Přechod od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům vyžaduje mnohem více logistických a výrobních opatření, než by se na první pohled mohlo zdát. Od starostí s přeškolováním zaměstnanců, přes nadbytečný počet zaměstnanců, zajištění nových dodavatelů, přizpůsobení se novým výrobním procesům až po zajištění dostatku všeho. A právě v tomto bodě cítí koncern Volkswagen budoucí problém. Jak uvedl její finanční ředitel, největším problémem pro celou evropskou elektromobilitu bude nedostatek baterií pro nové elektromobily.
Bude to náročné, ale zvládneme to
„Je to náročný cíl, ale rozhodně ne nemožný,“ komentuje přechod na plnou elektromobilitu finanční ředitel VW Arno Antlitz. „Nejnáročnějším úkolem nebude zvýšit počet vyrobených elektromobilů, ale zprovoznit celý dodavatelský řetězec nových baterií,“ dodal Antlitz.
Poznamenal, že i když automobilky plánují s dostatečným předstihem a zajistí si potřebné kvóty od dodavatelů, ani to nezaručí, že bude k dispozici dostatek surovin a výrobních technologií pro výrobu tak velkého množství elektromobilů. Nedostatek klíčových surovin může v budoucnu nekontrolovatelně prodražit výrobu a konečnou cenu elektromobilů, a tím i zisky a konkurenceschopnost výrobců automobilů.
Myslet si, že na světě je dostatek surovin k výrobě baterií pro celý svět, je přinejmenším naivní. Připojil se i Carlos Tavares, šéf společnosti Stellantis, který předpovídá obrovský nedostatek baterií a následnou krizi již v letech 2024-2025. Jaká bude situace v této oblasti v roce 2035, v tuto chvíli nikdo neví.
Zdroj: autonews.com