Vedra se blíží. S klimou to nepřehánějte, může vás potkat nejen rýma

Přidat na Seznam.cz

Skutečná vedra se do Česka ještě nevrátila, ale řidiči si už stěžují na horko v autě a vedra se blíží. Jak si poradit s rozpáleným interiérem a účinně ochladit vůz?

Stačí pár minut na slunci, aby se interiér auta rozpálil na několik desítek stupňů a uvnitř bylo nesnesitelné horko jako v sauně. Do Česka teprve přicházejí teplejší dny, ale slunce už silně svítí a teploměry ukazují přes 25 stupňů Celsia. To už je dost.

Teplo v autě. Prevence je lepší

Tuto samozřejmou radu najdete v každém návodu, jak bojovat s horkem v autě, musíme ji připomenout i my, ale rychle se dostaneme ke konkrétním informacím. Nejúčinnějším způsobem boje s horkem v autě je vyhnout se tomu, aby se vaše auto rozpálilo. Proto je vhodné, pokud je to možné, nenechávat auto na slunci – zaparkujte ho pod stromem nebo za budovou. V oblasti, kde žijete, jistě znáte místa, která jsou slunci obzvláště vystavena. Je lepší se jim vyhnout.

Mnoho lidí také používá určité triky. Tónují zadní okna a přední část vozu chrání před sluncem speciální rohoží, kterou po zaparkování vytáhnou.

Proč samotná klimatizace vždy nepomůže?

Druhou nejjednodušší metodou je zapnutí klimatizace. Dříve bylo tlačítko klimatizace vyhrazeno dražším vozům, ale v roce 2023 je již běžnou záležitostí. Stále více aut má také automatickou klimatizaci, která se o teplo postará sama a vy nemusíte nic zapínat ani se o nic starat. Funkční klimatizace je tedy klíčem k pohodlí v teplejších dnech. Doporučujeme však, abyste jí pomohli i ve svém nejnovějším voze. Není nic příjemného na prvních kilometrech, kdy ventilace běží na plný výkon.

Používejte klimatizaci také hlavou. Nepouštějte ji hned na plný výkon. To je přímá cesta k pořádnému nachlazení. Stupeň chlazení zvyšujte postupně a chladič pouštějte spíše směrem k čelnímu sklu a nohám. Někdy má příliš zapnutá klimatizace za následek nejen rýmu, ale také ochrnutí obličejových nervů. Je proto vhodné si připomenout „způsoby našich babiček a dědečků“, kdy klimatizace nebyla standardem a řidiči se museli vyrovnávat s vysokými teplotami.

Pokud zrovna nespěcháte a nemusíte do vozu vběhnout a odjet jako řidič při závodě 24 hodin Le Mans, dejte vozu chvilku. Před jízdou byste měli kabinu vyvětrat. Rychlé vyvětrání, nebo spíše výměna vzduchu, dokáže snížit teplotu uvnitř vozidla až o desítky stupňů Celsia. Chcete-li interiér vozu ochladit, otevřete dveře a okna. Cílem je konečně se zbavit ohřátého vzduchu z interiéru.

Zdroj: redakce – autorský text