V roce 2022 překonali svůj rekord. Obliba společnosti AAA Auto roste

Přidat na Seznam.cz

Síť autobazarů AAA auto a Mototechna dosáhla v posledním roce svého 30. výročí na trhu nejlepšího prodejního výsledku ve své historii. Prodali celkem 89 100 vozů, čímž překonali svůj vlastní rekord. A to navzdory přetrvávajícím problémům ve výrobě nových automobilů, válce na Ukrajině, rostoucí inflaci a nedostatku ojetých vozů.

Rekordních prodejů dosáhla skupina díky své silné pozici na trhu v kombinaci s unikátní technologií získávání vozidel přímým nákupem od spotřebitelů a také díky uvedení značky Driverama na německý trh. V loňském roce skupina překonala hranici 2,8 milionu zákazníků, které obsluhuje od roku 1992.

„Těší mě, že i přes zhoršující se ekonomickou situaci a nedostatek ojetých vozů na trhu v celé střední Evropě se nám opět podařilo prodat více vozů než před rokem. Celkový výsledek 89 100 prodaných vozů ve čtyřech zemích považuji vzhledem k obtížným podmínkám na trhu za velmi dobrý. Děkujeme našim zaměstnancům, ale především našim zákazníkům, kteří nám i v uplynulých dvanácti měsících zachovali přízeň, stejně jako v uplynulých 30 letech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO, autocenter Mototechna.

Nejoblíbenějšími vozy na Slovensku jsou Škoda Octavia a Fabia.

Není divu, že první místa mezi modely obsadily Škodovky. Na prvním místě je Octavia a na druhém Fabia. Na třetím místě za modely Octavia a Fabia je Superb. Ačkoli je Škoda Superb mezi Slováky až na šestém místě, její prodeje rok od roku rostou. Velký zájem je také o model Rapid, který se již druhým rokem nevyrábí a byl nahrazen nepříliš úspěšným modelem Scala. Naopak v Polsku vede Opel s modely Astra a Insignia.

„Zatímco během pandemie lidé hledali prostorné vozy, s válkou na Ukrajině a nárůstem cen pohonných hmot museli hledat způsoby, jak ušetřit. Proto si někteří zákazníci začali pořizovat druhé a třetí auto pro rodinu, a to malé a úsporné na provoz. Často se jednalo o starší vozidla s nižšími pořizovacími náklady, které se s rostoucími cenami energií vyplatí i přes rostoucí náklady na další služby, jako je pojištění nebo například nákup na úvěr. V naší síti autocenter vzrostl zájem o nákup vozidel na splátky. Nejvyšší podíl má na Slovensku, kde tvoří 41 % prodejů. To je nejvíce za posledních několik let,“ upozornila Karolína Topolová.

10 nejprodávanějších aut v síti AAA AUTO a Mototechna v roce 2022

Česká republikaSlovenskoPolsko
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaFord Focus
3.Škoda SuperbVW PassatOpel Insignia
4.VW PassatVW GolfŠkoda Octavia
5.VW GolfKia CeedDacia Duster
6.Ford FocusŠkoda SuperbVW Passat
7.Hyundai i30Kia SportageRenault Megane
8.Kia CeedHyundai i30Škoda Fabia
9.Škoda KaroqOpel AstraKia Sportage
10.Hyundai TucsonSuzuki VitaraVW Golf

Benzínové vozy jsou stále oblíbenější

„Ať už u nás na Slovensku nebo v sousedním Polsku či České republice, obliba benzinových vozů ve všech zemích výrazně posílila a prodeje těchto vozů byly vůbec nejvyšší v naší třicetileté historii. V Polsku dosahuje tento podíl až jednasedmdesáti procent, na Slovensku jsou tyto vozy již několik let na prvním místě – s více než polovičním podílem. V České republice tvoří padesát čtyři procent tržeb. S růstem cen pohonných hmot se zvýšil zájem o vozy s benzinovým motorem, který je doplněn vyšší poptávkou po karoseriích hatchback, kde je stále primárním pohonem,“ vysvětlila Karolína Topolová. Ačkoli zájem o alternativní paliva také roste, stále tvoří menšinu do 1 % celkového prodeje. Společnost AURES Holdings se však na rostoucí zájem v nadcházejících letech připravuje a čistou mobilitu zahrnula do své strategie ESG do roku 2030.

Obliba automatů roste

Zákazníci si každoročně kupují více vybavených vozidel. Příkladem jsou převodovky, kde v posledních letech ve všech zemích, kde skupina působí, neustále roste obliba automatických převodovek. V loňském roce si v České republice koupilo vůz s automatickou převodovkou více než 27 % zákazníků, zatímco na Slovensku jen o jedno procento méně a v Polsku více než 18 %. Roste také zájem o vozy s pohonem všech kol, a to díky vyššímu podílu prodaných vozů SUV. V České republice bylo více než 17 % prodaných vozů s pohonem 4×4, na Slovensku 16 % a v Polsku již 10 %. Co se týče barvy, Češi a Slováci nejčastěji volí stříbrošedou nebo bílou, na druhém místě je černá a stříbrošedá.

Zdroj: redakce, AAA Auto