V Japonsku vládne stále selský rozum. Mazda uvádí podrobnosti o svém novém vznětovém šestiválci s objemem 3,3 litru

Přidat na Seznam.cz

V posledních letech mnoho výrobců automobilů v rámci svých ambicí vyrábět ekologičtější vozidla investovalo značné prostředky do vývoje bateriových technologií. O tom, zda je bateriový pohon nejlepším řešením pro ekologickou mobilitu, se stále vedou diskuse, ale Mazda se vydala do čela snah o budoucnost částečně spalovacích motorů a představila zcela nový vznětový agregát s objemem 3,3 litru, o němž nyní máme k dispozici technické podrobnosti.

Pro milovníky benzínu jsou zprávy ještě lepší, protože byla potvrzena také 3,0litrová šestiválcová benzinová jednotka, uvádí web Carthrottle.

Zcela nový 3,3litrový řadový šestiválcový vznětový motor e-Skyactiv D bude mít premiéru v připravovaném SUV Mazda CX-60 v roce 2023 a bude mít výkon 197 koní ve standardní verzi CX-60 nebo 251 koní ve výkonnější verzi i-Activ AWD. CX-60 i-Activ s pohonem všech kol dosáhne rychlosti 0-100 km/h za 7,5 sekundy a díky nové pohonné jednotce dosáhne průměrné spotřeby paliva 5,2 litru na 100 kilometrů, zatímco standardní model vykazuje podle testu WLTP průměrnou spotřebu 4,6 litru na 100 kilometrů.

Mazda věří, že e-Skyactiv D je jedním z nejinovativnějších, nejpokročilejších a nejčistších vznětových motorů, které jsou v současnosti na trhu. Motor je vybaven 48V systémem Mazda M Hybrid Boost, který zvyšuje výkon a dojezd a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise výfukových plynů. Tepelná účinnost dosahuje více než 40 %, zatímco hodnota točivého momentu motoru 550 Nm zajišťuje CV-60 tažnou kapacitu 2500 kg přívěsu, což z něj činí neuvěřitelný stroj pro přepravu na dlouhé vzdálenosti.

Motor e-Skyactiv D byl vyvinut jako součást strategie Mazdy Multi-Solution Approach, v rámci které se japonská firma hodlá do roku 2050 stát zcela uhlíkově neutrální díky řadě účinných spalovacích motorů i bateriových pohonů napříč celou řadou svých vozidel. Mazda věří, že neexistuje univerzální přístup k výrobě udržitelných a efektivních vozů, a místo toho se rozhodla vyvinout různá hnací ústrojí, která vyhovují individuálním potřebám zákazníků.

Zatím jsme se nedozvěděli žádné další podrobnosti o benzinovém motoru e-Skyactiv ani o dalších modelech, které by mohly využívat nové motory Mazda. Zcela nový vznětový model CX-60 se však ve Velké Británii objeví na začátku roku 2023 a není důvod vylučovat, že by se v budoucnu mohl objevit sportovní vůz Mazda se spalovacím motorem.

Zdroj: carhtrottle.com