V Hyundai mají rozum. Zavazují se k zachování fyzických tlačítek v interiéru
Stejně jako většina automobilek i Hyundai se pustil do rozmístění dvou obrazovek a na palubní desku umístil displeje podobné tabletům. Jihokorejská značka na to však jde jinak, protože se nevzdala konvenčního ovládání. Zatímco mnohé konkurenční značky zjednodušují své interiéry tím, že většinu funkcí integrují do středové obrazovky, spousta funkcí uvnitř vozu Hyundai je stále přístupná pouhým stisknutím tlačítka, píše web Motor1.
Na obrázku je nejnovější vůz Hyundai Kona 2024 s dvojicí 12,3palcových displejů a spoustou konvenčních tlačítek spolu s několika knoflíky.
Sang Yup Lee, šéf designu Hyundai, řekl že důvodem rozhodnutí zachovat staronové ovládací prvky jsou obavy o bezpečnost.
„Když řídíte, je těžké dotykovou obrazovku ovládat, proto když je to tvrdé tlačítko, je to snadné vnímat a cítit,“ dodal Sang Yup Lee.
Dále zmínil, že Hyundai si zachová tvrdá tlačítka tak dlouho, jak to bude možné, ale Lee připustil, že je jen otázkou času, kdy bude většina funkcí zabudována do dotykového displeje. Měl na mysli vozy vybavené systémem samočinného řízení 4. úrovně, v takovém případě nebude vůz potřebovat ani volant nebo pedály. Podle definice Společnosti automobilových inženýrů znamená automatizace úrovně 4, že není nutný žádný lidský zásah. V takovém případě by používání dotykové obrazovky nepředstavovalo bezpečnostní riziko, protože veškeré řízení by vykonávalo auto.
Hyundai zatím zůstává u tradičního ovládání. Dokonce i vůz s futuristickým designem, jako je elektrický sedan Ioniq 6, má stále zkratky mimo dotykovou obrazovku pro klimatizaci a další často používané funkce. Přijde den, kdy se vše přesune dovnitř velké obrazovky, ale prozatím, když ještě řídíme svá auta, je podle Leeho nejbezpečnější mít oči na silnici a ruce na volantu.
Zdroj: redakce, Motor1