V Evropě se staví 64 km dlouhý tunel za 193 miliard Kč. Podívejte se, jak se dělníci prodírají Alpami

Přidat na Seznam.cz

V Alpách bude brzy vybudován nejdelší tunel na světě. Průjezd, který se právě razí pod Brennerským průsmykem, má být dlouhý až 64 km, píše server Rail Freight. Náklady? 8,8 miliardy eur, v přepočtu 193 miliard Kč.

Skutečný výkon se podařil silničářům v Rakousku. V současné době staví železniční tunel, který brzy získá titul nejdelšího na světě. Bude dlouhý až 64 kilometrů. Stavebníci prorážejí nebo se zakusují do skalnatého podloží Alp. Nyní, když už je většina prací na ražbě přejezdu hotová, ukázali, jak vypadalo budování tunelu.

V oblasti je celkem 200 km tunelů

Tunel se nazývá Brenner Base Tunnel. A přestože spojuje dvě důležitá centra v Rakousku a Itálii, je ve skutečnosti součástí většího puzzle. Jedná se o TEN-T, transevropskou dopravní síť spojující Skandinávii se Středomořím. Zajímavé je, že její trasa bude zahrnovat celkem 200 kilometrů tunelů tohoto typu. To je jedna věc. Za druhé, tunel umožní bezpečnější přepravu zboží v oblasti Brennerského průsmyku v nadmořské výšce 1 370 metrů, kterým ročně projedou celkem dva miliony nákladních vozidel.

Ve hře je 8,8 miliardy eur

Brennerský základní tunel bude dlouhý celkem 64 kilometrů a to je jen první ze zajímavých statistik. Stavba byla zahájena v roce 2015 a bude dokončena v roce 2028, přičemž se očekává, že celé dílo bude stát přesně 8,8 miliardy eur, v přepočtu 193 miliard Kč. 40 % prostředků má pocházet z grantů EU.

Popis konstrukce zní opravdu působivě. A to i přesto, že bude účinně ukryt v horninovém podloží. Přestože Brennerský základní tunel spojí rakouský Innsbruck s italskou Fortezzou, dvěma oblíbenými turistickými destinacemi, nebude bohužel pro každého.

Abyste se stali šťastlivci, kteří se podívají dovnitř této jedinečné stavby, musíte si nejprve koupit jízdenku na vlak. Bude to totiž nejdelší tunel na světě, ale pro železniční dopravu.

Zdroj: railfreight.com