Už je tady. Ferrari Purosangue debutuje se čtyřmi dveřmi, čtyřmi sedadly a motorem V12

Přidat na Seznam.cz

Trvalo to tři čtvrtě století, ale Ferrari konečně představilo svůj první čtyřdveřový vůz. Nový model, pojmenovaný Purosangue, se připojuje k modelové řadě, která zahrnuje vše od stylové Romy a moderní 296 až po nezkrotný SF90 a luxusní 812.

Konfigurace Purosangue skutečně svědčí o tom, že toto Ferrari je spíše nabobtnalým čtyřdveřovým sportovním vozem, než sportovním SUV střední třídy. Pro začátek je možné jej mít pouze se dvěma zadními sedadly, nikoli s lavicí připravenou pro rodinu nebo se třetí řadou.

Konfigurace Purosangue skutečně svědčí o tom, že toto Ferrari je spíše nabobtnalým čtyřdveřovým sportovním vozem (s omluvou jistému japonskému automobilu) než sportovním autem střední třídy. Pro začátek je možné jej mít pouze se dvěma kbelíkovými zadními sedadly, nikoli s lavicí připravenou pro rodinu nebo – nedej bože – se třetí řadou. Za druhé, v zájmu sportovního charakteru bylo obětováno dost obalů, což naznačuje, že lidem v Modeně opravdu nejde o to, aby se zalíbili davům.

Pro začátek, skromný objem zavazadlového prostoru se zdá být jako dodatečný nápad, který se podřizuje siluetě kupé upřednostňující aerodynamiku před absolutní praktičností.

Ferrari vytáhlo všechny trumfy z rukávu, aby poskládalo palubu Purosangue ve prospěch vyváženého uspořádání. Velký dvanáctiválec je tak přimáčknutý k protipožární stěně a osmistupňová dvouspojková převodovka je zadní transaxle, což pomáhá dosáhnout vyvážení hmotnosti 49/51 mezi přední a zadní nápravou. Standardní střecha z uhlíkových vláken zajišťuje těžiště, které je co nejníže. Zajímavé je, že Ferrari tomuto nováčkovi přidělilo neotřelé uspořádání zadních dveří se zadním otevíráním, doplněné o elektrické zavírání.

Ferrari přichází s mohutným atmosférickým 6,5litrovým motorem V12, který si nárokuje nejvyšší výkon ze všech Ferrari GT v historii: 715 koní a 716 Nm točivého momentu..

Pružnosti napomáhá dvouspojková převodovka, která nabízí osm rychlostních stupňů pro jízdu vpřed. Motor se suchou vanou obsahuje zcela nové ventilové ústrojí a upravenou geometrii sání, která má napomoci přenosu výkonu v nízkých otáčkách. Podle odhadů zrychlí Purosangue na 100 km/h za 3,3 s a dosáhne maximální rychlosti přes 308 km/h. Stejně jako GTC4Lusso je nový model vybaven pohonem všech kol a přední pohonná jednotka se odpojuje nad čtvrtým rychlostním stupněm a/nebo kolem 220 km/h.

Zdroj: motor1.com