U vybitého elektromobilu uprostřed ničeho s kanystrem k benzínce nevyrazíte. Lze jej nabít pomocí generátoru

Přidat na Seznam.cz

Vzhledem k tomu, že dobíjecích stanic je v mnoha oblastech stále málo, majitelé elektromobilů se neustále obávají takzvané „dojezdové úzkosti“, píše web Green car reports.

Přenosné generátory mohou dodávat elektřinu tam, kde není infrastruktura, takže by mohly zachránit uvízlý elektromobil?

Youtube kanál GadgetReview se to rozhodl vyzkoušet s BMW i3 z roku 2014, a to jak kvůli pohodlí, tak jako levnější alternativu k modelu i3 REx s prodlouženým dojezdem, který stojí o téměř 100 000 korun více než plně elektrický model.

Pro nedávné video o plug-in voze BMW si GadgetReview v Home Depot pronajal generátor, připojil k němu nabíjecí kabel i3 a vyrazil zjistit, zda se touto improvizovanou metodou podaří obnovit nějaký dojezd.

Jistě, po půlhodině nabíjení na parkovišti získala i3 6,5 kilometru dojezdu.

Ačkoli malému přenosnému generátoru může chvíli trvat, než plně dobije akumulátor elektromobilu, tato ukázka ukazuje, že je to v nouzi technicky možné.

To však není jediná věc, kterou testeři vyzkoušeli.

Když viděli, že generátor dokáže nabít i3, naložili ho do zadní části vozu, aby zjistili, zda bude fungovat jako nízkonákladový prodlužovač dojezdu.

Nabíjecí kabel byl provlečen jedním z oken vozu spolu s hadicí, která odváděla výfukové plyny z kabiny.

Jízda s běžícím generátorem a jeho nechráněnou benzinovou nádrží připevněnou k podlaze zavazadlového prostoru je samozřejmě nevhodná, ale i tak se řidič daleko nedostal.

Software BMW i3 nedovolí, aby se vůz pohyboval se zapojeným nabíjecím kabelem, a benzínové výpary se téměř okamžitě staly nesnesitelnými.

Vzhledem k těmto výsledkům by kupující i3 měli pravděpodobně zůstat u prodlužovače dojezdu dodávaného z výroby.

Zdroj: greencarreports.com