Toyota Yaris Hybrid. Co na něj říkáte?

Přidat na Seznam.cz

Yaris je nejdůležitější hybridní od Toyoty. Nová čtvrtá generace však musí žít s úspěchem svého předchůdce.

Na nový Yaris jsme museli dlouho čekat. Předchozí, třetí generace byla vyráběna devět let a z pohledu evropských a českých zákazníků by mohla být nabízena dlouho a dlouho. V Česku je nejprodávanějším vozem ve svém segmentu. V Evropě se Yaris umístil na čtvrtém místě v tomto segmentu a na sedmém místě v celkovém pořadí. Po devíti letech výroby se téměř žádný model nemůže pochlubit takovou popularitou. Není divu, že při představení nového modelu polský český oznámil, že předchozí Yaris bude i nadále nabízen jako klasická verze.

Steak místo tofu
Ale dost o předchůdci. Zaměřme se na nový model. Začalo to C-HR v roce 2016 a Corolla dorazila o dva roky později. Jedná se o dva modely Toyoty, které zahájily éru zajímavého, originálního a odvážného stylu. Před Toyotou by takové tvary nikdo nečekal. Japonské modely se změnily z tofu na steaky. Nový Yaris ve srovnání se svým předchůdcem změnil postavu z vyhublého na sportovce. Na první pohled můžete vidět, že se jedná o auto znovu vytvořené od nuly. Prakticky nic nevypadá jako jeho předchůdce – ostrá přední část s velkou mřížkou, mohutné podběhy kol, nekonvenční zadní část šitá na míru.

Vůz byl postaven na nové platformě GA-B (Global Architecture for the B-Segment). To umožnilo vytvořit více vzrušujících proporcí. Délka nového modelu Yaris zůstala téměř beze změny – stále necelé 4 metry, ale rozvor a šířka se zvětšily o 50 mm. S mírně širším interiérem zůstal dostupný prostor z velké části na stejné úrovni jako jeho předchůdce. Vysocí lidé mohou být pohodlně usazeni vpředu i vzadu. I zde je třeba zmínit novou platformu, která umožňuje namontování sedadel níže. Přední sedadla jsou větší a masivnější. Nemám pocit, že sedíme v městském autě. Existuje spousta přihrádek a polic na drobné předměty. Když sedíte za volantem, nemusíte nic hledat ani si zvykat, co je kde. Ve středu palubní desky je v závislosti na úrovni vybavení multimediální monitor s úhlopříčkou 7,2 nebo 8 palců. Multimediální grafika není nijak zvlášť moderní, ale velmi snadno se používá a lze ji kombinovat se systémy Android Auto a Apple CarPlay.

Ideální pro medaili
I v nejlevnější výbavové řadě nabízí Yaris balíček Safety Sense, známý z větších modelů Toyota, který se skládá z aktivního systému varování před čelní srážkou s funkcí nouzového brzdění, detekce chodců a cyklistů, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, asistence dálkových světel a adaptivního tempomatu. V průměru si každý pátý zákazník Toyoty koupí Yaris, a pokud si zvolí tento model, zatím si vždy vybral hybridní verzi. Toyota touží po dalším zvyšování podílu hybridů. Po první jízdě musím přiznat, že šance jsou dobré. Nejprve bude na mnoha trzích k dispozici pouze hybridní verze. Zadruhé, zákazníci v Evropě uvažují stále ekologičtěji a za třetí, nový hybrid je mimořádně úspěšný design.

Tříválcový motor je mimořádně tichý. 1,5litrový agregát vyvíjí celkem 116 koní. Nové lithium-iontové baterie jsou o 12 kg lehčí a nabíjí se dvakrát rychleji než dříve. Celý – hybridní pohon plus převodovka CVT – fungují téměř nepostřehnutelně. Je třeba říci, že v tomto okamžiku je Yaris zdokonalen a dostává medaili. Velkou výhodou v městském provozu je dlouhá údržba elektrického pohonu. Díky tomu je Yaris nejen ekonomický, ale také tišší a tedy pohodlnější. Během prvních jízd bylo snadno dosaženo spotřeby pod 4 l / 100 km.