MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Toyota RAV4: Přezkoumáme třetí (2005-2012) a čtvrtou (2013-2018) generaci

rady, RAV4, tipy a triky, Toyota

Mezi ojetými vozy jsou velmi oblíbené kompaktní vozy SUV, zejména japonské značky známé svou bezporuchovostí. Třetí a čtvrtá generace Toyoty RAV4 nachází nového majitele obzvlášť rychle.

Toyota je již řadu měsíců lídrem polského žebříčku prodejů. Nové vozy se prodávají jako po másle, ale neměli bychom zapomínat na ojeté vozy. Nabídka sekundárního trhu je i nadále obrovská a poskytuje široký manévrovací prostor. Toyota RAV4 třetí a čtvrté generace se těší neutuchající oblibě. Zejména benzínové verze se umísťují na předních místech žebříčků bezporuchovosti. Vyplatí se koupit asijské návrhy?

Toyota RAV4 III (2005-2012)

Všechny generace modelu RAV4 přesvědčují svou univerzální estetikou, dobrou kvalitou interiéru, dostatečným prostorem pro čtyři osoby a jednoduchou a odolnou konstrukcí. Třetí generace modelu RAV4 splňuje většinu těchto kritérií. Vyráběl se v letech 2005 až 2012. Tentokrát byla nabízena pouze pětidveřová karoserie, která má slušnou ochranu proti korozi. Rez nepředstavuje vážné nebezpečí u vozidel, na kterých nebyly prováděny větší karosářské práce.

Foto: Toyota

Aby však byla karoserie v perfektním stavu, doporučují odborníci provádět pravidelnou antikorozní ochranu. Zaoblené tělo nevzbuzuje žádné emoce, ale v tom je síla modelu. Blednou pouze nelakované boční lišty a prvky nárazníku. Karoserie měří 433 cm na délku, 182 cm na šířku a 169 cm na výšku. Rozvor náprav je dnes nepříliš působivých 256 cm. Zajímavým prvkem je rezervní kolo připevněné na víku zavazadlového prostoru.

V interiéru je dostatek místa pro čtyři dospělé osoby. Kvalita a montáž použitých plastových dílů je na dobré úrovni. Plasty jsou částečně měkké a odolné vůči náročnému používání. Textilie jsou pevné, ale působí laciným dojmem.

Seznam příplatkové výbavy zahrnuje v závislosti na verzi a představách prvního majitele automatickou klimatizaci, kožené čalounění, barevnou navigaci, střešní okno, nastavitelný sklon opěradla druhé řady sedadel, automatickou převodovku, připojitelný pohon 4×4 a základní bezpečnostní systémy v čele s jednoduchým tempomatem.

Zavazadlový prostor není nijak ohromující, ale pojme slušných 450 až 1470 litrů. Víko se otevírá do strany, a pokud potřebujete převážet větší předměty, mohou vám překážet pronikající plastové kryty kol.

Sázka na benzinové jednotky se vyplatí

V případě třetí generace Toyoty sbírají nejlepší hodnocení benzínové varianty, které jsou považovány za bezúdržbové. Stačí jim pravidelné výměny oleje a rozvodů. Na výběr jsou čtyřválcové motory 2.0, 2.4 a 2.5 o výkonech 152, 170 a 181 koní. Na vrcholu nabídky je v zámoří nabízený motor 3.5 V6 s výkonem 273 koní.

Dostupné vznětové motory 2.0 a 2.2 D-4D o výkonu 116, 136-177 koní využívají přímé vstřikování common-rail, turbodmychadla s proměnnou geometrií a téměř vždy filtr pevných částic a dvouhmotový setrvačník. Bohužel ve srovnání s evropskými konkurenty trpí řadou potíží, a co je horší, náklady na průběžnou údržbu jsou výrazně vyšší. Nejvíce problémů způsobují nejsilnější verze.

Zde se mohou v bloku motoru objevit mikroskopické praskliny na vložce válce. V důsledku toho začne unikat chladicí kapalina a těsnění hlavy se může spálit. Budeme mít štěstí, pokud najdeme vozidlo, které bylo opraveno v rámci záruky, obvykle výměnou motorové jednotky na náklady výrobce.

Na druhou stranu jednoduchý pohon všech kol s připojeným pohonem zadní nápravy se ukazuje jako bezúdržbový. Obzvláště žádané jsou konfigurace s benzinovým motorem a automatickou převodovkou.

Toyota RAV4 IV (2013-2019)

Čtvrtá generace modelu RAV4 se vyráběla v letech 2013 až 2019. Tento model se opět stal celosvětově oblíbeným designem, který zákazníci oceňují. Místo oblých linií zaujaly futurističtější tvary, přičemž karoserie stále nemá problémy s korozí. V ceníku je opět pouze pětidveřová varianta. Vůz vyrostl ve všech rozměrech. Na délku měří 457 cm a rozvor je 266 cm. Zde již není rezervní kolo umístěno na víku zavazadlového prostoru, ale přístup k němu je hlídán volitelnými elektrickými pohony.

Foto: Toyota

Interiér byl navržen mnohem zajímavěji a z kvalitnějších materiálů. Plasty i textilie jsou odolné a svědomitě sestavené. Pozice za volantem je uvolněná. Sedíte vysoko, což je skvělé pro viditelnost za všech silničních podmínek. Na lavici se pohodlně usadí dvě dospělé osoby nebo dvě dětské sedačky.

Další výbava zahrnuje mimo jiné dvouzónovou nastavitelnou automatickou klimatizaci, dotykový multimediální displej, kožené čalounění, kompletní elektrickou výbavu, otevírací střešní okno, připojitelný pohon 4×4 a automatickou převodovku. Je zde více místa než v předchůdci a také více elektroniky. Zvětšil se také zavazadlový prostor, jehož objem se pohybuje od 547 do 1746 litrů. Hybridní varianta má o něco méně místa.

Toyota RAV4. O něco lepší situace u dieselů

Ve čtvrté generaci je opět nejrespektovanějším motorem benzinový 2.0 s přirozeným nasáváním o výkonu 152 koní. Nehřeší šetrností, ale na oplátku nevytváří žádné problémy. K dispozici s manuální nebo automatickou bezstupňovou převodovkou. Úsporná i dynamická je hybridní varianta.

Srdcem systému je nepřeplňovaný zážehový motor 2,5 podporovaný dvěma elektrickými jednotkami – celkový výkon systému dosahuje 197 koní přenášených na všechna kola prostřednictvím bezstupňové převodovky CVT. Uživatelé si zatím nestěžovali na žádné závažné poruchy. Hybridní tandem vyžaduje pouze pravidelný servis oleje a filtrů.

Nabídka vznětových motorů se skládá z výrazně přepracovaných motorů 2.0 a 2.2 D-4D s výkonem 124 a 150 koní. Oba motory jsou vybaveny turbodmychadlem, filtrem pevných částic a přímým vstřikováním common-rail. Občas dochází k poruchám vstřikovacího systému a filtru pevných částic. U příležitosti faceliftu 2015 se v katalogu objevil surový motor vypůjčený od BMW. Má objem dva litry a výkon 143 koní. Nepatří mezi příliš odolné.

Foto: Toyota

Shrnutí

RAV4 je kultivovaný vůz bez vážnějších nedostatků, a to bez ohledu na generaci. Třetí inkarnace je dobrým nápadem, jak vstoupit do světa vozů SUV. S cenou okolo 180 000 korun doporučujeme benzínové varianty bez LPG. Nástupce je mnohem dražší, ale také modernější. Obecný koncept zůstává podobný. V tomto případě se vyplatí vsadit na hybrid nebo benzinový motor. K dieselům je třeba přistupovat opatrně a pečlivě prověřit jejich servisní historii.

Zdroj: moto.pl

Diskuze Vstoupit do diskuze

woman in white long sleeve shirt sitting on black car

Bojová limuzína. Takový Lincoln používá ukrajinská jednotka Kraken

metal pipe between trees at daytime

Ruská ropa přestala proudit do Česka. Blíží se zvýšení cen? A může být benzín na příděl?

silver porsche 911 on road during daytime

Jsou větší pneumatiky lepší? Odpověď dává Porsche, ale není tak jednoznačná

Zdroj

Lada oznamuje svůj první elektromobil. Už ho ale odněkud znáte

gray vehicle being fixed inside factory using robot machines

A je to tady! Některé automobilky spojily síly, aby odvrátily blížící se konec spalovacích motorů

blue bmw m 3 on road during daytime

Top 10 aut, která se nejvíce stáčejí

Zdroj

Ojetá Škoda Octavia III (2013-2020). Rodinný vůz s ambicemi. Lze o něm uvažovat?

black and red car wheel

Jak dlouho vydrží pneumatiky? Vše o jejich životnosti se dovíte zde

Zdroj

Němci vytáhli na dálnici 36 elektromobilů. Již při rychlosti 130 km/h jejich dojezd dramaticky klesá.


  • Zdroj: Toyota
Foto:

Čtěte také

  • zdrojSprávně vybavený sklad je základem ziskového podnikání. Co nesmíte podcenit?
  • person holding white printer paperUšetřit za pohonné hmoty pomůže GPS lokátor
  • woman in white long sleeve shirt sitting on black carBojová limuzína. Takový Lincoln používá ukrajinská jednotka Kraken
  • metal pipe between trees at daytimeRuská ropa přestala proudit do Česka. Blíží se zvýšení cen? A může být benzín na příděl?
  • silver porsche 911 on road during daytimeJsou větší pneumatiky lepší? Odpověď dává Porsche, ale není tak jednoznačná

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT