Toyota chce vyrábět více sportovních vozů. Sama to ale nedokáže

Přidat na Seznam.cz

Toyota plánuje spolupracovat s dalšími značkami na společném vývoji nových výkonných vozů, informuje portál Motor1.

I když by nadšenci rádi viděli novou MR2 a/nebo Celicu, Toyota nemůže ospravedlnit výdaje na výzkum a vývoj něčeho, co by nakonec bylo jen úzce specializovaným produktem. Spolupracovala se Subaru na GR86/BRZ a s BMW na Supře/Z4, aby se podělila o náklady na vývoj. Japonská značka je odhodlána vyrábět další sportovní vozy, ale přiznává, že v tomto úsilí nemůže jet sama.

Ekonomika mluví jasně

Toyota má nové zábavné vozy v plánu, ale spočítala čísla a matematika nevychází v její prospěch. Šéf GR pro Cars Guide uvedl, že trh se sportovními vozy se v budoucnu zmenší. ,,Nemůžeme udržet sportovní vozy jako jednu značku Toyota. Spolupráce mezi značkami bude v budoucnu narůstat.“

Společnost se zatím nerozhodla, se kterými dalšími automobilkami spojí své síly. To nám napovídá, že nový sportovní vůz se v nejbližších letech pravděpodobně neobjeví. To však nemusí být nutně pravda, protože z prototypu závodního vozu Toyota GR GT3, který byl koncem minulého měsíce spatřen ve Spa-Francorchamps, vznikne silniční verze Lexusu. Mohla by nést označení „LFR“ a být vybavena motorem V-8, údajně s dvojicí turbodmychadel. Pravděpodobně se objeví již příští rok.

Takahaši dále uvedl, že cílem není přežití jednoho výrobce, ale ochrana automobilových nadšenců. V říjnu 2023 předseda představenstva Toyoty Akio Toyoda naznačil restart modelu Celica.

Před uvedením dalšího nízkoprofilového a poměrně nepraktického vozu by GR mohla udělat přesný opak. Minulý měsíc Takahashi tvrdil, že v modelové řadě je potřeba výkonné SUV pro rodiny, které chtějí více prostoru. Ať už to bude jakkoli, nejvyšší představitelé GR uvedli, že cílem je uvádět na trh zábavné vozy, nikoli jen rychlá auta.

Bude spojencem Mazda?

Vypadá to, že sportovní vůz značky Toyota nepřipadá v úvahu, s výjimkou modelu GR GT3/LFR. Bude zajímavé sledovat, zda největší světová automobilka spojí síly s Mazdou, protože obě již spolupracují na snaze zachránit spalovací motory. Toyota má navíc v Mazdě pětiprocentní podíl, takže společná snaha by nebyla až takovým překvapením.

Zdroj: Motor1