Toyota, bZ4X pro Evropu: baterie s 90% kapacitou i po 10 letech a nebojí se chladu

Přidat na Seznam.cz

Toyota oficiálně uvádí na evropský trh model bZ4X a zaměřuje se na kvalitu svých baterií. Do roku 2035 bude prodávat pouze automobily s nulovými emisemi, včetně vodíkových.

Po říjnovém mezinárodním uvedení na trh Toyota nyní oficiálně oznámila, že model bZ4X dorazí také do Evropy. Nový elektromobil japonské automobilky se nyní představuje zákazníkům na starém kontinentu, zřejmě beze změn, ale s několika dalšími podrobnostmi o platformě a baterii.

Japonský výrobce nabízí zejména přesný popis záruky, která bude na akumulátor poskytnuta. Toyota počítá s dobou životnosti 10 let nebo dokonce 1 milion km, což je doba, po kterou zaručuje, že si baterie zachová alespoň 70 % své původní kapacity (71,4 kWh). Aby bylo možné si toto „riziko“ dovolit, byly články vyvinuty tak, aby si zachovaly 90 % své kapacity, když jsou nové.

Toyota k tomu využívá různé kontroly napětí, proudu a provozní teploty na úrovni jednotlivých článků. Poprvé je baterie Toyota chlazena kapalinou, což umožňuje rychlý zásah, jakmile systém zjistí abnormality.

Svěřenci zakladatele Akia Toyody jsou si jisti výkonem i v obtížných klimatických podmínkách. Za předpokladu optimálního používání při okolní teplotě 20 stupňů Celsia zaručuje akumulátor Toyota minimální snížení výkonu při teplotě -5 stupňů, což je přibližně poloviční rozdíl oproti konkurenci.

Na stejné konferenci jsme se dozvěděli o dlouhodobých plánech. Do roku 2030 chce Toyota prodávat nejméně 50 % vozů s nulovými emisemi a do roku 2035 až 100 %. Toyota bZ4X dorazí v blíže neurčeném termínu v roce 2022 a prozatím nebyla sdělena žádná cena. Zde je video s prezentací: