Toto jsou nejprodávanější auta v Rusku

Přidat na Seznam.cz

Některé mezinárodní automobilky svá vozidla v Rusku nejen montují, ale také upravují speciálně pro místní řidiče. V Rusku má každý třetí obyvatel vlastní vozidlo. Na začátku roku 2021 bylo v zemi registrováno 45 milionů osobních automobilů, informuje server RBTH.

Téměř třetinu aut vyrábí ruská automobilka LADA. Druhou nejoblíbenější značkou je v současnosti Toyota, která v zemi prodává přes čtyři miliony vozů. Nejoblíbenějšími modely jsou RAV4 a Camry. Následují značky Hyundai a Kia, každá s více než dvěma miliony vozů v zemi. V porovnání se Spojenými státy a většinou Evropy, kde mají vlastní vozidlo přibližně dva ze tří obyvatel, je ruský trh s automobily stále relativně otevřený a stále se rozvíjí.

Rusko uvaluje na dovážené automobily poměrně vysoká cla. V důsledku toho mnoho zahraničních výrobců automobilů lokalizovalo svou výrobu v Rusku a v některých případech dokonce upravilo své modely automobilů tak, aby vyhovovaly ruským silničním podmínkám a vkusu obyvatel. Rusové dávají přednost nízkorozpočtovým crossoverům a sedanům. Hatchbacky a kombíky jsou méně časté a malé elektromobily jsou obecně neobvyklým jevem (v zemi je pouze 11 000 elektromobilů a 9 000 z nich tvoří Nissan Leaf).

„Rusové nemají o hatchbacky zájem, protože si je nespojují s vysokým postavením ve společnosti,“ říká Alexej Kožuchov, odborník na automobilový marketing. Podotýká, že v sovětském období byl dlouhý sedan Volha považován za auto vysoké třídy a symbol moci a tyto aspekty se přenesly i na další generace. Výrobci vytvořili sedany a SUV ekonomické třídy, které jsou speciálně určeny pro ruský trh. Podle Asociace evropských podniků tvořily v první polovině roku 2021 přibližně 45 % prodaných nových vozů crossovery.

Lada Granta

Nejjednodušší a nejlevnější vůz na ruském trhu, Granta, se montuje v závodě AvtoVAZ v Togliatti. Některé typické recenze zákazníků uvádějí, že vůz je spolehlivý a bezproblémový nebo že si zákazník nědělal velké iluze a dostal to, co očekával. Sedan bez klimatizace stojí 560 000 rublů (164 000 Kč), verze LUXE s vyhřívaným čelním sklem, tempomatem a automatickou převodovkou stojí 780 000 rublů (228 447 Kč).

Lada Vesta

Nejnovější model značky Lada je koncipován jako sedan a crossover, existuje však i sportovní verze. Vůz splňuje potřeby většiny zákazníků, ale je levnější než zahraniční značky. „Když jsem si ho kupoval, chápal jsem, že je to AvtoVAZ a mohou mě čekat problémy, ale touha po koupi tohoto krasavce prostě převážila a já chtěl v tomto rozpočtu jen nové auto,“ píše jeden z ruských řidičů a dodává, že nechtěl kupovat ojetý vůz.

Základní model s manuální převodovkou, klimatizací a airbagy se prodává za 795 000 rublů (232 840 Kč), zatímco nejdražší verze „Sport“ stojí 1,2 milionu rublů (351 450 Kč).

Hyundai Creta 

Tento crossover je v Rusku jedním z nejlevnějších vozů ve své třídě. Jeho cena se pohybuje od 1,2 milionu rublů (351 450 Kč) do přibližně 2 milionů rublů za vrcholnou verzi (585 700 Kč). „Mnoho majitelů Crety s motorem o objemu 1,6 litru si stěžuje na pomalou dynamiku. Já jsem nehledal závodní auto, takže mi vůz vyhovuje. Mou prioritou byl pohon AWD, který se plně ospravedlnil. Nyní mohu kdykoli vyrazit do přírody a nemusím se bát, že uvíznu na polní cestě,“ píše jeden z řidičů z Uralu.

Hyundai byl také první automobilkou v Rusku, která nabídla online prodej přímo z továrny bez dealera.

Hyundai Solaris 

Solaris je verze modelu Accent, která byla v roce 2010 lokalizována speciálně pro Rusko a vyrábí se v Petrohradě. Zdá se, že ruští řidiči jsou s tímto modelem, který je levným sedanem odolným vůči změnám teplot a nepříznivým povětrnostním podmínkám a obecně spolehlivým, docela spokojeni. Cena modelu Solaris se pohybuje od 890 000 rublů (260 000 Kč) do 1,3 milionu rublů (380 000 Kč) za nejvyšší konfiguraci.

KIA Rio 

Od roku 2011 se v Petrohradě vyrábí také KIA Rio, která se stejně jako Solaris vyrábí pouze ve verzi sedan, která je mezi místními zákazníky oblíbenější. Design a technické parametry ruského Ria se mírně liší od verzí prodávaných v jiných zemích. Mnozí řidiči si všímají, že má dobré topení a schopnost startovat při teplotě minus 30 stupňů Celsia. Díky tomu se vůz stal jedním z nejprodávanějších modelů v zemi. Jeho cena se pohybuje od 950 000 (278 000 Kč) do 1,3 milionu rublů (380 000 Kč).

Lada Niva 

První sovětské SUV se stále vyrábí a má věrné zákazníky pro svou kombinaci extrémně nízké ceny a síly pro jízdu v terénu. Mnoho Rusů jej používá k dopravě na své odlehlé chaty. Základní verze stojí 660 000 rublů (193 000 Kč). Nejdražší verze se jmenuje Niva Travel (dříve Chevrolet Niva), stojí 993 000 rublů (290 000 Kč). „Jeho vášní jsou polní cesty, super odpružení, „polyká“ díry v silnicích, nerovností si nevšimnete,“ napsal řidič z Amurské oblasti na Dálném východě. Zákazníci však upozorňují, že interiér není nijak zvlášť pohodlný a že vůz spotřebuje hodně paliva.

Škoda Rapid PA II

Škodovku byste asi nečekali. Jedná se o další sedan ekonomické třídy, který si získal srdce mnoha ruských řidičů. Majitelé o něm píšou: „Vůz je skvělý. Otočte volantem, sešlápněte plyn a zapněte tempomat na dálnici a všechno ostatní už auto udělá samo.“ Škoda Rapid se montuje v závodě v Kaluze. Základní verze stojí 990 000 rublů (289 900 Kč) a obsahuje již multimediální systém s dotykovým displejem a Bluetooth. Nejdražší verze stojí 1,4 milionu rublů (410 000 Kč).

Našli jste zalíbení v nějakém z nejprodávanějších ruských aut? Nebo jste zvyklí na auta, která se prodávají u nás? Podělte se s námi do komentářů na Seznamu.

Zdroj: rbth.com