Toto je auto, ze kterého můžete ztratit hlavu. O Audi S8 zatím jen v superlativech

Přidat na Seznam.cz

Má všechny výhody „běžného“ Audi A8 a vypadá ještě lépe. A samozřejmě je neuvěřitelně rychlé. Audi S8 je volbou pro vědomého zákazníka, který očekává tuto kombinaci výkonu a pohodlí.

Audi A8, na jehož základě byla vytvořena S8, jsem řídil před několika lety. A bylo to přesně to, co jsem očekával. Protože si musíte uvědomit, že ve „velké německé trojici“ má každá limuzína své místo v řadě.

A tak je BMW svým chováním na silnici naznačuje, že máme co do činění s o něco menším autem. Je velmi agilní. Druhým extrémem je Mercedes třídy S. Nesporným králem pohodlí. Pak jsou tu jen Maybach, Bentley a Rolls-Royce. Audi A8 je někde uprostřed. Dovedně kombinuje oba tyto světy. Je stále pohodlné, ale také perfektně výkonné.

Audi S8 má dravý charakter a zároveň je silně poznamenán luxusem. Toto auto mě okamžitě zaujalo. Co přesně?

Vím, že SUV jsou nyní v módě a v kurzu a všichni hledají sportovní hračky. Znáte ale někoho, kdo neocení působivou velkou limuzínu? Taková auta zapůsobí na každého.

foto / Audi

A S8 vypadá jako za milion dolarů. Ano obyčejné Audi A8 vypadá skvěle, ale S8 zvedá laťku alespoň o úroveň výš. Jedná se o auto, které na jedné straně nevyniká – je to koneckonců limuzína. Ale když se podíváte na podrobnosti, už víte, že se tu děje něco unikátního.

Smrtelníci v ulicích budou moci rozpoznat S8 podle upraveného nárazníku se stříbrnými prvky. Vyškolené oko si všimne, že pod obřími koly jsou keramické brzdy. A pro ty, kteří zůstávají vzadu na světlometech, jsou na víku zavazadlového prostoru stále poměrně diskrétní modelové značky a již celkem nevýrazné čtyři koncovky výfuku. Určitě každý na ulici bude mít příležitost je často sledovat – a zde se plynule přesuneme k dalšímu bodu.

570 koňských sil, 800 Newton metrů. Čtyřlitrový, osmiválcový, dvakrát nabitý motor. Ve skutečnosti bychom v tomto okamžiku mohli tento popis ukončit. Ale řekněme si to na rovinu – Audi S8, i když je motor po stránce zvukové docela ekonomický (tyto čtyři koncovky výfuku vůbec nepomáhají, ale má to být pohodlné auto), je to torpédo s pohonem všech kol.

foto / Audi

Ano, na trhu existují výkonnější limuzíny, více koní lze najít v Mercedesu i BMW, ale na tom nezáleží. Zrychlíte na stovku za méně než čtyři sekundy – přesně za 3,8 sekundy. A to přesně znamená, že na rovince necháte za sebou spoustu sportovních vozů. Vlastně většinu z nich.

Díky systému řízení všech čtyř kol (standardně!) Je S8 nejen extrémně ovladatelný na parkovišti (jako mnohem menší A4!), Ale také extrémně stabilní v zatáčkách, které lze zvládnout rozhodně rychlostí bez limuzíny. S8 vstupuje do toho, co se zdálo vyhrazeno pro BMW řady 7, a dělá to s velkou grácií.

A to vše není v žádném případě na úkor pohodlí cestujících. Toho je dosaženo dvěma způsoby: „tradičně“ a díky chytré technologii.

V S8 je tedy příliš mnoho místa. Zepředu to necítíte – ano, na obřích sedadlech s velkou boční oporou se můžete cítit jako mladý bůh, ale celá věc se od Audi A6 nebo A7 příliš neliší – hlavně díky designu palubní desky.
Ale zezadu se Audi S8 může cítit až nepříjemně. Zde je raketa o výkonu 570 koní, ve které můžete cvičit jógu na gauči.

foto / Audi

S8 je standardně dodáván s adaptivním odpružením na silnici. Lidsky řečeno, S8 vidí, že na cestě je před vámi velký zhroucený kus silnice. Připraví odpružení tak, aby se minimalizovaly účinky nárazu do díry.

Tento obrázek završuje sportovní diferenciál, něco, co si těžko spojujete s velkými limuzínami. Při zatáčení systém aktivně rozjíždí točivý moment – podle potřeby jej posouvá mezi kola. A i v případě přetáčivosti jde točivý moment do vnitřního kola, které vůz stabilizuje.

Lidsky? S8 se otáčí jako sportovní auto. A je opravdu těžké ho vyhodit z rovnováhy. Vše s pocitem ohromujícího luxusu.
Kromě toho máme také (volitelně) keramické brzdové kotouče. Větraný zevnitř, úctyhodný průměr 420 mm vpředu a 370 mm vzadu. Audi S8 nebrzdí, pouze vzadu.

foto / Audi

S8 je samozřejmě stejně chytré jako typická A8. Autonomní schopnosti tohoto vozu stále nejsou k dispozici kvůli evropským předpisům (v USA je mohou řidiči používat dle libosti), ale stále jde o kus velmi chytrého vozu.

Takže ano – Audi S8 jede samo v dopravní zácpě, rozjíždí se samo, zastavuje se, parkuje, samo brzdí v případě nouze. A tak dále. A podobně. Můj oblíbený systém nás však chrání před bočními nárazy. Pokud auto detekuje riziko takové srážky, vzduchové odpružení okamžitě zvedne tělo o osm centimetrů. Díky tomu je energie nárazu lépe absorbována.

Samozřejmě jsou zde také moje milované HD Matrix LED světlomety. Během testu A8 jsem byl nadšený. Je obtížné najít lepší řešení tohoto typu na trhu. Doslova promění noc v den, aniž by oslňovali ostatní účastníky silničního provozu.

Přesně od 3 500 000 Kč. Ale to je samozřejmě jen začátek, protože seznam možností dostupných v konfigurátoru je opravdu, opravdu velký. A jsou i dražší možnosti.

foto / Audi