Tohle je pět nejhorších dieselových motorů. Nemáte jeden z nich pod kapotou?

Přidat na Seznam.cz

Naftový vůz je stále vynikající volbou, pokud cestujete na dlouhé vzdálenosti. Mezi ojetými automobily je mnoho zajímavých nabídek, ale výrobci mají několik přešlapů, jak píše server CarVertical. Zde je seznam pěti rizikových dieselových motorů.

Začneme Fordovým přešlapem. 2.0 TDCi

Neúspěšný vznětový motor od Fordu se ve vozech této společnosti objevil v letech 2000-2009. Jedná se o dvoulitrovou jednotku TDCi s označením ZSD420, kterou na českém trhu najdeme především pod kapotou populárního Fordu Mondeo.

Jaké byly problémy? Ucpávaly se vstřikovače. Oprava by měla být provedena komplexně, jinak regenerace vstřikovačů dlouho nevydrží. Dalším problémem typickým pro moderní diesely je odcházející dvouhmotový setrvačník.

Volkswagen a jeho 2.0 TDI PD

Automobily: Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon.

Dvoulitrový motor TDI působí řidičům spoustu potíží. U motoru 2.0 TDI se po dlouhém provozu objevují praskliny v hlavě a porucha olejového čerpadla. Opravy těchto závad jsou bohužel velmi nákladné. Opravy vadných prvků byly zavedeny až u modelů z roku 2008, takže pozor na modely z let 2003-2007. Existuje také problém se vstřikovači Siemens. Nejsou kvalitní a často selhávají.

Isuzu a jejich 3.0 dCi, CDTi a TiD

Automobily: Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, Saab 9-5

Jedná se o třílitrový vznětový motor V6 vyráběný společností Isuzu. Tyto motory se používaly ve vozech Renault (3.0 dCi), Opel (3.0 CDTI) a Saab (3.0 TiD). Vadné jsou verze s výkonem 177 koní označené P9X701 u Renaultu, Y30DT u Opelu a D308L u Saabu.

Diesel Isuzu byl chválen pro svou kultivovanost a dobrý výkon, ale kouzlo se zlomilo, když motor dosáhl 150 000 kilometrů. Ukázalo se, že motor měl velmi vážnou konstrukční vadu a opakovaně se přehříval. Doporučujeme vám, abyste se tomuto motoru za každou cenu vyhnuli.

Pozor na Mazdu 2.0 CiTD

Automobily: Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda MPV

Mazda 6 je velmi zajímavá, pokud hledáte slušný vůz střední třídy na trhu s náhradními díly. Je však třeba mít na paměti dva problémy vychvalovaných Japonců. Nejprve je třeba dát pozor na korozi, která je u starších Mazd oblíbená. Za druhé, doporučujeme vám, abyste se měli na pozoru před Mazdami se vznětovými motory.

Co se kazí? Vstřikovací systém, vysokotlaké čerpadlo nebo dvouhmotový setrvačník. Dvoulitrový vznětový motor Mazda (MZR-CD – řada RF) je velmi citlivý na kvalitu oleje. Objevují se také poruchy regulátoru volnoběžných otáček, praskliny v mezichladiči, poškození EGR ventilu. Model 2.0 CiTD vstoupil na trh v roce 2002.

Debakl BMW, 2.0d

Automobily: BMW řady 1, BMW řady 3, BMW řady 5, BMW X1, BMW X3, Land Rover Freelander

Při koupi ojetého BMW buďte velmi opatrní u vozů vybavených dvoulitrovým vznětovým motorem (M47D20/M47TUD20). Jedná se o jednu z těch jednotek, které mohou doslova vyčerpat peněženku. Seznam problémů je dlouhý – odcházející turbo, dvouhmotový setrvačník nebo vstřikovače.

Existují dokonce případy prasklé klikové hřídele! Je lepší vyhnout se starším vozům BMW s motorem 2.0d. Pokud takové auto opravdu chcete, měli byste si ho velmi pečlivě prohlédnout, nejlépe zajet ke specialistovi. Pozor na ročníky 1998-2005.

Zdroj: carvertical.com